נציגי מפלגת השלטון בבית המחוקקים היווני אמרו למחוקקים פלסטינים היום (שבת) כי ממשלת יוון מתכוונת להכיר רשמית במדינת פלסטין, לאור הצהרה של המועצה המחוקקת הפלסטינית (PLC). משלחת יוונית ממפלגת "סיריזה" נפגשה עם נציגי תנועות שונות במועצה המחוקקת הפלסטינית ואישרה כי הממשלה תכיר במדינת פלסטין "בקרוב", כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". עם זאת, לוח זמנים מדויק להכרה המתעתדת עדיין לא סופק על ידי השליחים היוונים.
 
השליחים ממפלגת "סיריזה" נפגשו עם עזם אל-אחמד מתנועת הפת"ח, קייס עבדול כרים מהחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, מוסטפה ברגותי מהיוזמה הלאומית הפלסטינית, באסם אל-סליחי ממפלגת העם הפלסטינית, והמחוקקים המקושרים לפת"ח מג'ת אל-אסתל, מוהיב עוואד ועבדאללה עבדאללה.
 
הפרלמנט היווני הצביע בעד ההחלטה להמליץ לממשלה להכיר במדינה פלסטינית בדצמבר האחרון. עם זאת, ההחלטה עדיין לא הבשילה לכדי מימוש. "עקב נסיבות מיוחדות, ההכרה היוונית במדינה פלסטינית נדחתה, אך תגיע בקרוב", אמרו השליחים לפלסטינים. אם תמומש, יוון תהפוך למדינה האירופית השנייה שתכיר באופן רשמי במדינה פלסטינית, לאחר החלטת שוודיה בדצמבר 2014.

בסוף 2015, בעקבות ביקורו ביוון של יושב ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, הפרלמנט היווני הצביע בעד הכרה במדינה פלסטינית, זאת ביוזמת מפלגת השלטון השמאלית "סיריזה". במסיבת עיתונאים משותפת עם אבו מאזן, אמר ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, כי "צריך להדגיש את הצורך ההכרחי שבהתחלת תהליך שלום ממשי ומהימן בעל יעד מדיני ברור. תהליך שייתן תקווה לעם הפלסטיני כמו גם לציבור הישראלי לשלום ולדו קיום באותו אזור".
 
למרות שנטיית היוונים היא להצביע בעד ההכרה, בישראל לא ראו זאת כפגיעה ביחסים הטובים עם יוון. אתונה סייגה אז ואמרה שלא תבצע מהלך שיפגע ביחסיה עם ירושלים. אבו מאזן אמר במסיבת העיתונאים המשותפת: "דיברנו על הסבל של העם הפלסטיני הנגרם בשל הכיבוש הישראלי, על הריסת ההתנחלויות וגדר ההפרדה ועל שחרורם של האסירים שלנו מבתי הכלא הישראלים. אנחנו ממשיכים לפעול בנושא החלפת הדרכון והנפקת דרכון חדש תוך שנה או אפילו פחות. אנחנו נסרב להסכים להיקרא הרשות הפלסטינית מעתה והלאה".