על רקע הטבח הנורא שאירע הבוקר (ראשון) במועדון "הפולס" המזוהה עם הקהילה הגאה באורלנדו שבפלורידה, מגיעים הערב דיווחים בכלי תקשורת מקומיים על סיכול של מה שהיה יכול להיות אירוע קשה מאוד. על פי דיווחים בתקשורת המקומית של לוס אנג'לס, אדם חמוש ברובים וייתכן שגם בחומרי נפץ, נעצר לאחר כשככל הנראה היה בדרכו למצעד הגאווה שמתקיים במקום. הרשויות בסנטה מוניקה מצאו את חומרי נפץ, רובי הסער והתחמושת במכוניתו של החשוד, שסיפר להם שהיה בדרכו למצעד, כך לפי גורמי ביטחון מקומיים. 



פקידי העירייה אישרו את מעצרו והדגישו כי בעקבות המקרה, תתוגבר האבטחה באירוע הגאווה. "הם מצאו אותו עם כלי נשק רבים," אמרו מקורות לתקשורת המקומית, והוסיפו כי הפקידים "נקטו באמצעי הזהירות המתאימים."


הטבח באורלנדו: החמוש נשבע אמונים לדאעש

כאמור, אירוע זה התרחש מספר שעות לאחר הטבח הקשה שאירע במועדון באורלנדו המזוהה עם הקהילה הגאה, בו נרצחו לפחות 50 בני אדם ונפצעו 53 נוספים. היורה, עומאר מטין, זוהה ע"י הרשויות באורלנדו ולפי הדיווחים האחרונים, אותו החשוד שנורה ע"י כוחות מיוחדים במהלך הפשיטה על המועדון, נשבע לפני המעשה אמונים לארגון הטרור דאעש. עוד דווח כי שניות לפני שפתח בירי הוא התקשר למוקד המשטרה ודיבר בשבחיהם של מבצעי הפיגוע במרתון בוסטון, שהיה הפיגוע הראשון שנקשר לדאעש על אדמת ארצות הברית. מספר שעות לאחר פרסום שמו ותמונתו של מטין, נטל ארגון הטרור אחריות על הפיגוע



מחוץ למועדון באורלנדו. צילום: רויטרס



האירוע החל בשעות הבוקר המוקדמת כשמטין הגיע חמוש למועדון "הפולס" המקומי, שכאמור מזוהה עם הקהילה הלהט"בית, פתח בירי לעבר הנוכחים ולקח עימו בני ערובה. שלוש שעות לאחר הירי, החליטו כוחות הביטחון להיכנס למועדון ולנסות להציל את בני הערובה שהיו במקום. במהלך חילופי האש בין הכוחות לחמוש, נהרג היורה ולדברי מפקד המשטרה המקומית ג'ון מינה, נמצאו עליו רובה סער, אקדח ומתקן כלשהו, הודעה שמתחברת להשערה שעלתה כי הוא נשא עליו חגורת נפץ. תחילה נמסר ע"י המשטרה כי האירוע נחקר כאירוע טרור מקומי, אך כאמור, כעת - ארגון הטרור דאעש נטל אחריות על המעשה האכזרי.



נשבע אמונים לדאעש לפני הירי. עומאר מטין. צילום מסך