ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) לקח אחריות על הפיגוע במועדון המזוהה עם הקהילה הגאה באורלנדו, פלורידה, ארצות הברית, בו נרצחו כ-50 בני אדם ונפצעו 53 נוספים. הארגון לא מסר פרטים נוספים על היורה עצמו שביצע את הירי, עומאר מטין (29), אזרח אמריקאי ממוצא אפגני ותושב פלורידה, שלפני הירי אף התקשר למשטרה המקומית ונשבע אמונים לארגון הטרור.



הדברים נאמרים בהמשך לדיווחים של המשטרה המקומית כי ה-FBI החל לבדוק קשר של היורה לארגון טרור אסלאמי קיצוני. לאחר מכן אף דווח כי מטין היה בין השנים 2013-2014 תחת מעקב של ה-FBI בחשד שהשתייך לארגון הטרור דאעש. עוד דווח כי בשל חוסר ראיות, נסגרו התיקים נגדו. מוקדם יותר, גורמים המזוהים עם המדינה האסלאמית חגגו את המתקפה שביצע היורה במועדון. אחד התומכים של דאעש כתב בטוויטר: "אפילו אם יהרגו אותך אחי, אנו מתפללים עבורך שתקבל את גן העדן. אנחנו נהיה אחרייך לאחר שהרגת 50 כופרים". 




מחוץ למועדון. צילום: רויטרס



אביו של היורה: "הוא כעס כשראה שני גברים מתנשקים"


עם זאת, מיר מטין, אביו של עומאר מטין טען מוקדם יותר הערב כי הירי שביצע בנו "לא קשור לדת", כך לפי דברים שאמר לרשת NBC News. האב סיפר כי בנו הפך "כועס מאוד", כשראה לפני מספר חודשים "שני גברים מתנשקים במרכז מיאמי", והוסיף כי הוא מאמין שזה יכול להיות המניע למעשה בנו. "אנחנו לא מודעים לכל פעולה שהוא עושה. אנחנו בהלם כמו שאר אמריקה. זה לא היה קשור לדת", הדגיש האב לרשת החדשות. 



נשבע אמונים לדאעש. היורה עומאר מטין. צילום מסך




האירוע החל בשעות הבוקר המוקדמת כשהחשוד הגיע חמוש למועדון "הפולס" המקומי, שכאמור מזוהה עם הקהילה הלהט"בית, פתח בירי לעבר הנוכחים ולקח עימו בני ערובה. הפצועים הועברו לבתי החולים באורלנדו, אחד מהם שוטר שהיה מעורב בחילופי האש. שלוש שעות לאחר הירי, החליטו כוחות הביטחון להיכנס למועדון ולנסות להציל את בני הערובה שהיו במקום. במהלך חילופי האש בין הכוחות לחמוש, נהרג היורה ולדברי מפקד המשטרה המקומית ג'ון מינה, נמצאו עליו רובה סער, אקדח ומתקן כלשהו, הודעה שמתחברת להשערה שעלתה כי הוא נשא עליו חגורת נפץ. תחילה נמסר ע"י המשטרה כי האירוע נחקר כאירוע טרור מקומי, אך כאמור, כעת - ארגון הטרור דאעש נטל אחריות על המעשה האכזרי.



זירת הירי מחוץ למועדון. צילום: AFP