עבור רוב האמריקאים, אורלנדו היא המקום האולטימטיבי לחופשה משפחתית בפארקים המרהיבים של דיסני וורלד ויוניברסל. מאותה סיבה אורלנדו היא גם אחד המקומות המתויירים ביותר בעולם, עם עשרות מיליוני תיירים בשנה. אבל מעתה מיקי מאוס והנסיכות לא יהיו האסוציאציות המידיות היחידות שיעלו בראשיהם של האמריקאים ושל התיירים למשמע המילה "אורלנדו".



לטבח יהיו כנראה השלכות רבות והגלים שלו יגיעו למרחקים. פלורידה ומיאמי שבדרומה, הרחוקה רק כארבע שעות נסיעה מאורלנדו, ידועה בסובלנותה ובפתיחותה לקהילה הגאה. פשע שנאה כזה במקום שבו הרגישו החוגגים בטוחים יעורר כמובן חרדה עמוקה מפשעים כאלה בכל ארה"ב, שגם כיום לא בכל מקום בה יש קבלה אמיתית של הקהילה הזו.



ההשפעה על הבחירות לנשיאות


השיוך האסלאמי המסתמן של הרוצח ישפיע מאוד על מערכת הבחירות המתקרבת לשיאה. פשע שנאה נגד הקהילה הגאה, המזוהה עם הצד הדמוקרטי של הפוליטיקה, מחזק את מעמדה של הילרי קלינטון ואת מאבקה עבור הקהילה הזו. באופן כללי, פשעי ירי המתרחשים בשנים האחרונות בארה"ב מחזקים את המאבק של המפלגה הדמוקרטית ושל המועמדת קלינטון לחקיקה נגד רכישה חופשית של נשק. אבל השיוך האסלאמי של הפשע מחזק את הנרטיב הרפובליקני הלאומי נגד האסלאם הקיצוני וגם את העמדה הנחרצת של המועמד טראמפ נגד מוסלמים, שבאה לידי ביטוי בהצהרתו למנוע כניסת מוסלמים לארה"ב בעידן דאעש והפליטים המוסלמים המציפים את חופי המערב.



פלורידה היא החשובה והגדולה מחמש־שש המדינות שבהן ההכרעה בין המועמדים בבחירות לנשיאות אינה ברורה, ושבהן בעצם יוכרע המרוץ. ההשלכות הפוליטיות יוכפלו עשרות מונים במדינה שבה התרחש הטבח ושבה הוא יסוקר ויוזכר הרבה יותר מבשאר מדינות ארה"ב. כפי שבבחירות שנת 2000 הוכרע המרוץ בין אל גור לג'ורג' בוש בפלורידה, ייתכן שלאירוע הזה תהיה השפעה רבה במדינה מכריעה זו על זהות הנשיא הבא. ולמרות זאת, יש לזכור שהבחירות הן רק בנובמבר ועד אז עוד יכולים לקרות דברים רבים. ובעיקר, שכיום עלינו בעיקר להתאבל עם האמריקאים באורלנדו היפה ובארה"ב כולה על אובדן החיים. הניתוחים הפוליטיים, גם אם יש בהם עניין רב, חשובים היום פחות.



הכותב כיהן כקונסול כללי בפלורידה ובפורטו ריקו ולאחר מכן בבוסטון