"אני לא מפחדת לומר את המילים 'אסלאם רדיקלי'", אמרה היום (שני) הילארי קלינטון ל-CNN, זאת על רקע הטבח באורלנדו וההתקפות התכופות של דונלנד טראמפ, שטוען כי המתמודדת הדמוקרטית מסרבת להודות בקשר של דת האסלאם לאיום הטרור שפוגע בארצות הברית. המועמד הרפובליקני לנשיאות אמר אחרי הפיגוע כי קלינטון היא יותר "פוליטיקלי קורקט" מלומר את צירוף המילים. 

"מהפרספקטיבה שלי, מה שאתה עושה חשוב יותר ממה שאתה אומר", אמרה קלינטון. "מה שחשוב זה שתפסנו את בן לאדן, לא באיזה שם אתה קורא לו. אמרתי כבר בצורה ברורה - ג'יהאד רדיקלי או אסלאם רדיקלי, אני שמחה לומר כל אחת מבין האופציות האלו. המשמעות שלהן זהה".  
ההערות של קלינטון באות לאחר ביקורת במפלגה הרפובליקנית על כך שבנאומו על הטבח באורלנדו סירב אובמה להתייחס לרקע האסלאמי של הפיגוע, שמבצעו נשבע אמונים לדאעש. טראמפ אמר כי "אם לא נאמר 'טרור אסלאמי', איך נוכל לטפל בו? השלב הראשון של טיפול במשהו הוא לקרוא לו בשמו". 

הקשחת הרטוריקה של קלינטון המשיכה בדברים שנשאה בקליבלנד הערב, שם אמרה כי "הטרוריסט מאורלנדו אולי מת, אבל הוירוס המסוכן שהרעיל את מוחו עדיין חי ובועט. ואנחנו חייבים לתקוף אותו". 
הפיגוע הקשה באורלנדו, אירוע הירי החמור בהיסטוריה של ארצות הברית שגבה את חייהם של כחמישים קורבנות, מעורר סערה מפלגתית באמריקה. בעוד שהדמוקטרים מתייחסים בעיקר לגישה החופשית לנשק בארצות הברית כסיבה לטבח, רפובליקנים מתייחסים בעיקר לרקע האסלאמי של האירועים ולסכנות שלטענתם עלולות להיווצר מתוך קהילות מוסלמיות במדינה.