יורו 2016 הוא ללא ספק חגיגה אמיתית לאוהדי הכדורגל ברחבי היבשת והעולם, אך הטרור הגלובלי, ובעיקר שטף הפליטים שמגיע לחופי היבשת, מטריד את קברניטי היבשת, וכעת נראה כי יש גם סיבה לדאגה. המשטרה הבלגית הודיע על איומים ממשיים והעלתה את רמת הכוננות שלה לאחר שקיבלה התרעות מיידיות המזהירות על קבוצת פעילים של המדינה האסלאמית, שמתכוונים לבצע פיגוע בצרפת או בבלגיה. על פי הדיווחים, הכוננות עלתה לאחר שנודע פרטים ספציפיים על תא המחבלים, כשהמטרה המרכזית שלהם היא קניונים, מקומות הומי אדם, וכמובן - אצטדיוני היורו.

העיתונות הבלגית, שדיווחה על המקרה, ידועה במיהמנותה בכל הקשור לנושא האיומים המוחשיים, כפי שידעה לדווח על מספר מקרים בעבר, שהתגלו כנכונים. מתאם גופי הביטחון במדינה אמר כי העניין הועבר לכל תחנות המשטרה במדינה. על פי הדיווחים והציטוטים שהגיעו לכתבי העיתון DH, שציטט את גורמי הביטחון, נטען כי קבוצת הטרוריסטים עזבה את סוריה לפני כשבוע וחצי כדי להגיע לאירופה דרך טורקיה ויוון בסירות וללא דרכונים.
ההתראה הגיעה לאחר יומיים של קשים מאוד של פיגועים ברחבי העולם, הראשון במועדון ה"פולס" של הקהילה הגאה, שם פתח באש עומר עטין, והרג 49 בני אדם, בטבח מזעזע. השני אמש, בשעות הלילה, כשלארוסי אבלה, בן ה-25, רצח את השוטר ואישתו, והשאיר את ילדם הקטן בן השלוש כבן ערובה. הוא העלה את השידור החי לפייסבוק ונשבע אמונים לדאעש.

כזכור, רק בתחילת חודש יוני, אזרח צרפתי בן 25 נעצר בגבול הפולני-אוקראיני כשברשות חומר נפץ וכלי נשק נוספים. על פי החשד הגבר התכוון לבצע פיגוע במהלך אליפות היורו 2016. בחיפוש ברכבו נמצאו 100 ק"ג של חומרי נפץ, שלושה רימונים ורובי קלצ'ניקוב. על פי סוכנות הידיעות הרוסית, רי"א נובוסטי, מעצרו של האיש בוצע על ידי כוחות הביטחון בגבול אוקראינה. בתקשורת הצרפתית דווח כי האיש נעצר ב-21 למאי וכי כרגע הוא עדיין המצא בידי הרשויות באוקראינה ועל פי החשד היה בכוונתו לרכוש כלי נשק נוספים. עוד דווח כי בחיפוש בביתו של החשוד נמצאו חומרי נפץ נוספים וכן חולצות הנושאות כיתוב של ארגון ימין קיצוני.