הטרור האיסלאמי שוב תוקף, ועלה לכותרות בגלל שני פיגועי התופת, האחד באורלנדו והשני בצרפת. המזרחן דוקטור גיא בכור ניתח את המצב בשיחה עם ניסים משעל  ב"רדיו ללא הפסקה" ואמר: "הם מכינים תשתית, וזה לא רק דאעש, זה הג'יהאדיזם העולמי, כך שגם, אם נניח באופן תיאורטי, יוכרע בא-ראקה ובמוסול, הרעיונות האלה רק יתחזקו, כי אז בין 40 ל-60 אלף ג'יהאדיסטים יחזרו או יעברו לאירופה. כל הדברים הללו הם לא דברים חדשים. אבל אין ספק שיש פה הישגים וזה רק תחילתו של חודש רמדאן, שהם הכריזו עליו כבר, הארגון הזה, כחודש של ג'יהאד ופורענות, ועוד איומים שונים ומשונים".
 

ארצות הברית לא מסוגלת להתמודד עם הסוג הזה של הטרור", אמר משעל, "וגם לא רוצה", השיב ד"ר בכור, "אפשר לראות את זה בהשלכה על הבחירות. המסר של טראמפ מקבל חיזוק עכשיו, ואתמול הנשיא אובמה רתח מזעם לא על דאעש והג'יהאדיסטים, אלא על טראמפ. כי יש פה ויכוח, האם יש פה בכלל רדיקליות אסלאמית, האם יש טרור אסלאמי. על פי הפוליטיקלי קורקט בארצות הברית, שזה כל התקשורת האמריקנית, חוץ מ'פוקס ניוז', אין טרור אסלאמי, אין דבר כזה. (על הפיגוע באורלנדו אומרים) זה מאבק נגד גייז, זה מאבק נגד הנשק, וזה במקרה שהוא גם מוסלמי. כל הדברים הללו מטריפים אנשים בארצות הברית".
 

"בצרפת הוויכוח הזה כבר לא קיים, כי הם כבר בשלב אחד אחרי", הדגיש ד"ר בכור. "25% מהנוער הצרפתי הוא כבר מוסלמי, 20% מתושבי העיר אורלנדו הם מוסלמים. בשנת אלפיים היו שם 3,000-4,000, היום יש 50 אלף, מתוך 250 אלף. הנתונים האלה מחייבים אותם לקיים דיון, לאן הולכת החברה האמריקנית, לאן הולכת החברה הצרפתית? אבל אסור לקיים את הדיון הזה שם, כי זה לא פוליטקלי קורקט, ולכן הבעיה הזו רק תלך ותחריף".

משעל שאל מה תהיה כעת התגובה של ארצות הברית, שעד כה נכשלה בניסיונות לחסל את מנהיג דאעש אל-בגדאדי. "אתמול שוב היו שמועות (שהוא חוסל), והייתה ידיעה מפוברקת של סוכנות ידיעות ערבית", אמר ד"ר בכור. "הרבה מאוד גורמי מודיעין מערביים מעורבים בלוחמה פסיכולוגית, ולכן צריך להתייחס לזה בזהירות. אבו-באכר אל-בגדדי הוא דמות חשובה וגם לא חשובה. הוא חשוב כי הוא הח'ליף, שמקשר בין האלוהות לבין האנושות, פונקציה שכמעט מאה שנים לא הייתה.



המפגע בצרפת, עבדאללה אל-ערוסי, שהצרפתים קראו לו לה-רוסי אבלה, בסרטון שהוא עצמו צילם, דקות אחדות אחרי שרצח את האישה ועינה אותה, ואת הכל הוא משדר לחברים שלו מדאעש דרך הפייסבוק, וזה מחריד, נשבע אמנים לאל-בגדאדי, ומדבר אליו כאל חבר וכאל שליט, אז זו החשיבות. אי החשיבות, זה שגם אם הוא יחוסל, אז יהיה ח'ליף חדש, זה לא ארגון של מנהיג".


עריכת תוכן 103FM: אסף נבו