בעוד שעננה מרחפת סביב מעורבות אשתו של המחבל שביצע את הטבח הנורא באורלנדו, ב-FBI מציינים כי ליורה שביצע את הרצח, עומאר מאטין, לא הייתה מטרה אחרת פרט למועדון "הפולס" המזוהה עם הקהילה הגאה, בו נרצחו 49 בני אדם. סוכן ה-FBI רונלד הופר התייחס הערב (רביעי) במהלך מסיבת עיתונאים לדיווחים האחרונים לפיהם מאטין ערך "סבב לוקיישנים" במקומות נוספים באזור, ואמר כי "אין ראייה המצביעה על כך שליורה הייתה מטרה נוספת פרט למועדון "הפולס". כמו כן, במהלך דבריו הדגיש כי מדובר במעשה אלים שתקף קהילה שלמה, והוסיף: "אני מגדיר את האירוע כפשע שנאה וגם כאירוע טרור, מדובר בשני הדברים". 



במהלך הדברים שאמר קרא הסוכן לעדי ראייה נוספים שטרם הגיעו להעיד, ליצור קשר עם החוקרים והבהיר כי הראיות הרבות מהזירה עדיין נבחנות. בתוך כך, התביעה הפדרלית בארצות הברית פתחה בחקירה רשמית נגד נור סלמאן, אשת המחבל החשודה בסיוע לו בביצוע התקפת הטרור, אחרי שהודתה כי ידעה על תכניותיו ואף ניסתה לעצור בעדו.



ייתכן כי אשת המחבל תעמוד לדין


גורם פדרלי בתחום אכיפת החוק מסר הבוקר לרשת פוקס, כי התביעה כבר כינסה חבר מושבעים מיוחד על מנת לחקור אם יש מקום להעמיד לדין את סלמאן בת ה-30, רעייתו של המחבל. היא עשויה לעמוד בפני כתב אישום על סיוע ל-49 מקרי רצח ו-53 ניסיונות רצח, בנוסף לעבירות של אי עדכון הרשויות על פיגוע טרור צפוי ומתן עדות שקר לסוכנים פדרליים.


פינת הנצחה לנפגעי הטבח באורלנדו. צילום: רויטרס


התקשורת האמריקאית דיווחה אתמול בערב כי סלמאן, רעייתו השנייה של מאטין ואם בנו בן השלוש, הודתה בפני החוקרים כי בעלה שיתף אותה בתוכניות הטרור שלו, עמדה לצדו בעת שרכש את כלי הנשק והסיעה אותו כאשר בחן יעדי פיגוע נוספים, בהן אתר הנופש של דיסניוורלד ומרכז הקניות דיסני ספרינגס. על אף שלטענתה היא ניסתה להניא אותו מביצוע הפיגוע, המקור הפדרלי אמר לפוקס כי לא נראה שהיא נקטה בצעדים מעשיים כדי לעצור אותו וכי נבדק החשד כי השניים אף שוחחו בטלפון בעת שהיה בעיצומו של מסע הקטל ביום ראשון לפנות בוקר. מקור נוסף טען כי סלמאן משתפת כעת פעולה עם החוקרים ועברה בדיקת פוליגרף.


המחבל עומאר מאטין. צילום מסך


"נראה שהיה לה מידע מסוים על מה שמתרחש", אמר הסנאטור אנגוס קינג, חבר ועדת המודיעין של הסנאט שקיבל עדכון על פרטי החקירה. "אפשר לומר שהיא אדם שלרשויות יש אינטרס לדבר איתו כעת, ונראה שהיא משתפת פעולה ויכולה לספק לנו מידע חשוב". ביום שלישי אחר הצהריים פשטו סוכני הבולשת על בית אמה שבקליפורניה וביצעו חיפוש בעת שבמקום היו האם זאהי, ממוצא פלסטיני-אמריקאי, ואחת מארבע בנותיה. לא נמסר אם החוקרים מצאו מידע שקשור לפיגוע הטרור. לאחר החיפוש, סירבה האם להגיב ורק אמרה לדיילי מייל: "אנחנו נהיה בסדר".