מצבע הטבח במועדון ה"פולס" באורלנדו בו נרצחו 49 בני אדם פרסם פוסטים בפייסבוק בזמן מסע הרצח מחמישה חשבונות שונים ונשבע אמונים לדאעש, כך דווח היום (חמישי) ברשת "פוקס ניוז". הרוצח, עומאר מאטין, שביצע את הפיגוע במועדון של הקהילה הגאה, פרסם גם איומים ברשתות החברתיות כי בכוונתו לבצע מתקפה נוספת.



מאטין, מוסלמי קיצוני בן 29, שפצע 53 בני אדם נוספים, נהרג בעת שכוחות הביטחון פרצו למקום. היום אמר הסנאטור רון ג'ונסון כי בזמן הרצח הספיק מאטין לפרסם פוסטים מלאי שנאה בפייסבוק.



"אני מתחייב למנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, שאללה יקבל אותי", כתב מאטין ביום ראשון בבוקר בפייסבוק. "המוסלמים האמיתיים לא יקבלו לעולם את דרכיו המטונפות של המערב, אתם הורגים נשים וילדים תמימים במתקפות אוויריות, עכשיו תטעמו את נקמת האסלאם".



החשבונות הורדו מהרשת לפני שהציבור היה יכול להגיע אליהם, אולם מהחקירה נחשפו פרטים על הפוסטים שפרסם. "להבנתי מאטין השתמש בפייסבוק לפני ובזמן הטבח וחיפש אחר תכנים הקשורים לטרור", אמר הסנאטור ג'ונסון שעומד בראש ועדה שחוקרת את האירוע.



אבל לאחר הפיגוע באורלנדו. צילום: רויטרס
אבל לאחר הפיגוע באורלנדו. צילום: רויטרס




לרוצח לא הייתה אף מטרה מלבד המועדון



ההתפתחויות בחקירה נמשכות כשאתמול סוכן ה-FBI רונלד הופר התייחס במהלך מסיבת עיתונאים לדיווחים האחרונים לפיהם מאטין ערך "סבב לוקיישנים" במקומות נוספים באזור, ואמר כי "אין ראייה המצביעה על כך שליורה הייתה מטרה נוספת פרט למועדון "הפולס". כמו כן, במהלך דבריו הדגיש כי מדובר במעשה אלים שתקף קהילה שלמה, והוסיף: "אני מגדיר את האירוע כפשע שנאה וגם כאירוע טרור, מדובר בשני הדברים".



במהלך הדברים שאמר קרא הסוכן לעדי ראייה נוספים שטרם הגיעו להעיד, ליצור קשר עם החוקרים והבהיר כי הראיות הרבות מהזירה עדיין נבחנות. בתוך כך, התביעה הפדרלית בארצות הברית פתחה בחקירה רשמית נגד נור סלמאן, אשת המחבל החשודה בסיוע לו בביצוע התקפת הטרור, אחרי שהודתה כי ידעה על תכניותיו ואף ניסתה לעצור בעדו.