ימי הרמדאן הם ימים של צום, כפרת עוונות והתחברות לעניים ומוכי הגורל בחברה המוסלמית, אך נראה כי עבור ארגון דאעש, מדובר בהזדמנות נוספת להטיל אימה על האוכלוסייה האזרחית שנמצאת תחת מרותו. עדי ראייה דיווחו כי אנשי הארגון עצרו 11 בני אדם בסביבות העיר דיר א-זור במזרח סוריה בחשד כי שברו את צום הרמדאן והענישו אותם באכזריות חריגה.

אנשי ה"חיסבה", המשטרה החשאית של הארגון, הביאו את העצורים לבית משפט שריעי בעיר המחוז הסורית אשר חלקה נמצא בשליטת הארגון שם הורשעו הגברים. על פי פעיל זכויות אדם המתגורר בעיר, קבע בית המשפט כי עונשם יהיה 50 מלקות ומוות בצליבה. 
מאות בני אדם הובאו לכיכר לצפות בביצוע גזרי הדין המזעזעים. "דאעש מנסים להשליט טרור על תושבי המחוז על ידי ביצוע מעשי אכזריות כאלו בפומבי", ציין טהאר, פעיל זכויות אדם מקומי. על פי התיאורים התנהל טקס קצר בו הוקראו גזרי הדין, הגברים הולקו והועלו על צלבים מאולתרים, שם הושארו למות בשמש הקופחת של צפון מזרח סוריה. 

תקופת הרמאדן עבור דאעש היא הזדמנות לארגון להפגין את הפרשנות הבלתי מתפשרת וחסרת הרחמים שלו לחוקי השריעה האסלאמיים. דיווחים באתרי החדשות הכורדיים מגלים שגם בערים אחרות בסוריה ועיראק הוצאו להורג בני אדם באופן זהה. סאראיי א-דין, איש תקשורת סורי שהתגורר בעבר באזור שבשליטת דאעש סיפר לסוכנות הידיעות הכורדית: "על פי החוקים של דאעש, כל אזרח, ללא הבדל גיל או מין וללא כל התחשבות במצבו הרפואי מחויב לקיים את מצוות הצום, כשהעונש על הפרת החוק הוא אחד, מוות בצליבה". 

תבוסה מסתמנת בפלוג'ה

על אף ההתעסקות האובססיבית של הארגון בקיום מצוות הדת של האוכלוסייה הכבושה, בשדה הקרב המכות לא מפסיקות לנחות על הארגון. בעיר פלוג'ה, עיר הולדתו של דאעש והמעוז הסוני הבולט והחשוב בעיראק, הצליחו כוחות הממשלה העיראקית לכבוש את מרכז השלטון המקומי בעיר, יחד עם 70% משטחה של העיר. 
מפקד הכוחות המיוחדים של צבא עיראק, הבריגדיר חיידאר אל אוביידי, אמר לסוכנות הידיעות הכורדית במדינה כי הוא נדהם מהיעדר ההתנגדות של לוחמי הארגון בקרבות של הימים האחרונים. "הכוחות המיוחדים של צבא עיראק התעמתו עם לוחמי דאעש בסמוך לבית החולים העיקרי של העיר, בו הארגון השתמש במפקדה. כמו כן כבשנו את מתחם השלטון המקומי בעיר והוא משמש אותנו כבסיס להיערכות בקרבות ביתר חלקי העיר", סיפר אל אוביידי. 
בתוך כך, למעלה מ-40 אלף פליטים נמלטו מהעיר בגלל הקרבות, דבר שגרם לעומס כבד על ארגוני הסיוע במדינה מוכת הקרבות ומחנות פליטים מאולתרים צצו במרחבי המדבר שמסביב לעיר. על אף נסיגת הנהגת הארגון מהעיר, לוחמי דאעש עדיין עוצרים או רוצחים אזרחים שמנסים להימלט וארגוני זכויות אדם דיווחו כי קברי אחים נמצאו על ידי הכוחות העיראקים בעיר.