בית משפט הפלילי בקהיר גזר הבוקר (שבת) מאסר עולם ועוד 15 שנות מאסר בפועל (40 שנה בסך הכל) על הנשיא לשעבר, מוחמד מורסי, לאחר שהורשע יחד עם אחרים במסירת מידע מודיעיני שנוגע לביטחון הלאומי של מצרים לנסיכות קטאר ולרשת "אל-ג'זירה". בנוסף לכך, אישר בית המשפט גזר דין מוות נגד שישה נאשמים נוספים, מתוך עשרת אנשי "האחים המוסלמים" הנאשמים ב"פרשת הריגול" כפי שהיא מכונה בתקשורת המצרית. מורסי זוכה מאחד האישומים ולכן לא יישלח לחבל התלייה יחד עם השישה עליהם נגזר מוות. 



על פי הדיווחים בכלי התקשורת הערבים, מורסי נכנס היום לבית המשפט וישב מאחורי תא העשוי מזכוכית, כשהוא לבוש מדים אדומים, אותם לובשים לרוב הנידונים למוות. עם כניסתו לאולם התקבל בקריאות "אללה אכבר".



הפגנה לשחרור מורסי. ארכיון: התנועה האסלמית



דיווחים על הוצאה למוות בעוד כעשרה ימים

מורסי, יחד עם 25 בכירים ב"אחים המוסלמים", נענש בגין פרשה אחרת של בריחה המונית מהכלא בשנת 2011. במסגרת הבריחה שהתרחשה בזמן המהומות שקדמו להדחת הנשיא חוסני מובארק, נטען כי מורסי וחבריו לתנועה חטפו והרגו שוטרים, תקפו מטות משטרה וארגנו מהפכה. מאז שנת 2013 מורסי כלוא בבית כלא מבודד באלכסנדריה, ובחודש מאי בשנה שעברה גזר עליו בית המשפט עונש מוות. לפי הדיווח במהלך סוף השבוע הזה בתקשורת המצרית, המופתי שאוקי עללאם אישר סופית את עונש המוות, שאמור להתבצע בעוד כעשרה ימים. לדיווח זה לא הצטרף אישור מאף גורם רשמי ולא התפרסמה כתבה בנושא בתקשורת הממסדית. נכון לכרגע, לא ברור האם מדובר בהדלפה מכוונת, או בברווז עיתונאי. עוד יצוין, כי לשכת המופתי אינה מוסמכת לקבוע תאריך של ההוצאה להורג של נידונים למוות על ידי בתי המשפט במצרים.



מורסי. צילום: רויטרס