אירוע רב נפגעים, שבוודאי היה גורם לזעזוע וכאוס לא קטן במדינה, נמנע בימים האחרונים על ידי כוחות הביטחון האיראניים, כשאחת מהמדינות התומכות בטרור הגלובלי הצליחה לסכל אירוע שכזה בתחומי המדינה.


 


הטלוויזיה האיראנית טוענת כי סוכני מודיעין במדינה הצליחו לסכל את עלילת הטרור הגדולה ביותר שתוכננה על אדמתה. החשודים, על פי סוכנות הידיעות "טסנים", הפיצוצים היו אמורים להתרחש במקביל בטהרן ובמחוזות אחרים באזור: "הפיגועים היו אמורים להתרחש כעת, בתקופת חודש הרמאדן, ועמדו לצאת לפועל בימים הקרובים", ציינו גורמי מודיעין במדינה, "הודות למאמציהם של כוחות המודיעין, שליחי השטן לא הצליחו לבצע את התוכנית שלהם".

המחבלים נתפסו עם מטענים מוכנים להפעלה, ועם כמות אדירה של חומרי נפץ. על פי מקור איראני, העצורים הם "כופרים, השייכים לזרם הוואהבי", זרם קיצוני של האסלאם, שנחשב לסוני, וחלקים ממנו אף משתייכים לאל קעידה והמדינה האסלאמית. איראן, שנחשבת למדינה שיעית, נלחמת בארגונים האלה הן בסוריה והן בעיראק, כשגם היחסים המתוחים מול ערב הסעודית, בעקבות מצב הכאוס בתימן, מכניס את האיראנים לסיכון מבחינת גורמי טרור שהסתננו ויסתננו למדינה. 

כזכור, הידרדרות המתמשכת ביחסים בין ערב הסעודית הסונית לבין איראן השיעית, ששיאה היה בניתוק היחסים בין שתי המדינות בינואר השנה, הגיעה גם לתחום הדת: ארגון החג' האיראני הודיע שלשום כי עולי הרגל האיראנים לא יגיעו למכה לעלייה לרגל המוסלמית השנתית, כחלק ממצוות החג' שיתקיים בספטמבר. הארגון האשים את ריאד בחבלה ובכישלון בהבטחת בטיחותם של העולים לרגל, ובכך שהיא “נועלת את הדרך אל האל".