"אני באורלנדו ואני ביצעתי את הירי", כך הודיע עומאר מאטין בעת שהתקשר למוקד החירום 911 בעיצומו של הפיגוע שביצע במועדון הפולס באורלנדו בשבוע שעבר ושבו נרצחו 49 בני אדם. הוא גם איים כי הוא הציב מכונית תופת עמוסה בחומרי חבלה מחוץ למועדון. 
הבולשת האמריקאית (FBI) פרסמה אחר הצהריים קטעים משיחת טלפון שקיים מאטין (29) עם מוקד החירום ועוד שלוש שיחות שניהל עם צוות המשא ומתן בעת שהתבצר בתוך המועדון של הקהילה הגאה ביום ראשון שעבר, ובהן הוא לקח אחריות על המתקפה והצהיר כי הוא חייל של המדינה האסלאמית. 
"בשם אללה בעל הרחמים, המועיל. השבח לאל והתפילות והשלום על שליח אללה", אמר מאטין בערבית בשיחה למוקד החירום בשעה 2:02 לפנות בוקר. "אני רוצה שתדעו שאני באורלנדו ואני ביצעתי את הירי". כאשר המוקדן המשטרתי שאל לשמו, התשובה הייתה "השם שלי הוא אני נשמע אמונים ל(הוסר מהתמליל)". המוקדן ניסה שוב לברר מה שמו של המתקשר, ומאטין המשיך וקרא: "אני נשבע אמונים ל(הוסר מהתמליל), שהאל ישמור עליו, בשם (הוסר מהתמליל)". 

על אף שהיה ברור כי החלקים שהוסרו עוסקים בשבועת האמונים של מאטין לדאע"ש, כפי שכבר הודו גורמים המעורבים בחקירה, הסבירה שרת המשפטים והתובעת הכללית, לורטה לינץ', כי הוחלט שהתמלילים לא יכללו כל התייחסות לדאע"ש. "מה שלא נעשה הוא להצהיר על הנאמנות של האיש הזה לארגוני טרור ובכך להרחיב את התעמולה שלו", אמרה שלשום בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" של NBC. 
 
אבל לאחר הפיגוע באורלנדו. צילום: רויטרס
אבל לאחר הפיגוע באורלנדו. צילום: רויטרס

 
עוד עולה מהתמלילים של המחבל עם צוות המשא ומתן כי הוא הזדהה בתור "חייל אסלאמי" והכריז כי הוא מבצע את המתקפה בשל ההפצצות האמריקאיות בעיראק ובסוריה. מאטין גם טען כי "יש כלי רכב כלשהו בחוץ שיש בו כמה פצצות, רק כדי שתדעו. אתם תחטפו את זה, ואני אדליק אותו אם ינסו לעשות משהו מטופש". גם מבלים שהצליחו להימלט מהמועדון טענו כי המחבל אמר להם שהוא מתכוון לשים ארבע חגורות נפץ על הקורבנות ולפוצץ אותן בתוך 15 דקות. עם זאת, בבדיקות שבוצעו בסביבת המועדון לא התגלה כל רכב תופת. 
במהלך השיחה האחרונה, טען המחבל גם כי יש לו חומרי נפץ מהסוג "כמו שעשו בו שימוש בצרפת" והצהיר כי "בימים הבאים, אתם תראו עוד פעולות מהסוג הזה מתרחשות". לאחר מכן, הוא ניתק את הטלפון והסוכנים לא הצליחו ליצור עמו קשר מחודש. 
לפי לוח הזמנים שהוצג במהלך התדרוך אתמול, הפריצה של היחידות המיוחדות לתוך המועדון, אשר התבססה על מידע שסיפקו מבלים שחולצו מהמקום, החלה בשעה 5:02, בדיוק שלוש שעות אחרי השיחה הראשונה של מאטין למוקד החירום. 12 דקות לאחר מכן התקבל דיווח על יריות בתוך המבנה וכעבור דקה התקבל האישור שמאטין חוסל. 
הסוכן רון הופר אמר במהלך מסיבת העיתונאים כי מאטין תיאר את הפעולות שלו "באופן קר רוח, רגוע ומכוון". עוד הוא ציין כי מהחקירה עולה שמאטין לא פעל לפי הכוונה של ארגון טרור חיצוני, אלא הפך לקיצוני בעצמו, בתוך ארצות הברית.