פרטים חדשים מהחקירה: המחבל עומאר מאטין שביצע את הפיגוע במועדון ה"פולס" באורלנדו ביקר בלילה בין שבת לראשון שעתיים לפני ששב לבטח את הטבח במקום, כך דווח היום (שלישי) ברשת CNN. גורמים רשמיים ב-FBI מאשרים כי מאטין, הגיע לבדוק את האבטחה במקום וחזר כעבור שעתיים לבצע את הטבח בו נרצחו 50 בני אדם. החוקרים השתמשו בסרטוני אבטחה ובמעקב סלולרי כדי להתחקות אחר עקבותיו של מאטין. בחקירתם התמקדו הגורמים בהתנהלותו של מאטין במהלך השעתיים שחלפו מהרגע שעזב את המועדון ועד ששב לבצע את הרצח.



החוקרים למדו כי יום לפני הטבח רכש מאטין שלושה כרטיסי טיסה לו, לאשתו ולבנו לסן פרנסיסקו, אך לא הבינו מדוע הוא רכש את הכרטיסים אם הוא תכנן לבצע את הרצח. לאחר חקירת אשתו, נור זהי סלמאן, דווח כי כשעזב את ביתו בשבת בערב, הבחינה סלמאן שהרובה נמצא בתוך התיק, הפצירה בו לא לצאת מהבית והתחננה בפניו. לפי הדיווחים, היא לא ידעה שהוא מתכנן את הטבח, אך ניסתה כל הלילה לצלצל אל מאטין ולשלוח לו הודעות טקסט לטלפון הנייד.



כאמור, באירוע הקשה באורלנדו נרצחו 50 בני אדם כאשר המחבל נכנס אל מועדון ה"פולס" של קהילת הלהט''ב ופתח בירי לעבר הנוכחים במועדון. לאחר כשלוש שעות החליטו כוחות הביטחון להיכנס אל המועדון ופתחו בחילופי אש עם מאטין, שנהרג כתוצאה מהירי. לאחר מכן, נכנסו הכוחות אל המקום והתבררו ממדי הזוועה. 



ניידות משטרה מחוץ למועדון באורלנדו
ניידות משטרה מחוץ למועדון באורלנדו



עדי ראיה במקום אישרו כהם ראו את היורה במועדון יותר מפעם אחת לפני הירי הקטלני. "לפעמים הוא היה יושב ושותה לבדו ובפעמים אחרות הוא היה כה שיכור עד שהוא היה רועש ואלים", צוטט טיי סמית' ב"אורלנדו סנטינל". "הוא סיפר דברים על אביו לפעמים. הוא סיפר לנו שיש לו אישה וילד". לדבריו, "הוא לא יכול היה לשתות בביתו, ליד אשתו או משפחתו. אביו היה אדוק לגמרי".