ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, טוען כי ישראל תסיר את המצור על עזה בתקופה הקרובה, בזכות ההסכם המתגבש עם טורקיה. משעל 


הודה לממשל הטורקי על התמיכה בעם הפלסטיני, להגדרתו, והתייחס לכך במהלך מסיבת עיתונאים בדוחא, קטאר. כזכור, על פי דיווחים באתר "הורייט" הטורקי, המקורב לממשל, אחת הנקודות החשובות והבעייתיות שעמדה במוקד העניינים, היתה המצור על עזה, שככל הנראה יוקל. 



על פי הדיווח, ישראל תאפשר בניה של בית חולים ברצועה, שתיעשה על ידי טורקיה, שגם תספק תרופות ואנשי סגל. ישראל מבחינתה תקבל אפשרות לבחון כל דבר שנכנס לרצועה דרך נמל אשדוד, כשטורקיה מצידה תעזור בשיקום התשתיות ברצועה. גם גרמניה עשויה להיות חלק מהפתרון, ובאזור צפוי להיות נמל צף. 



"לו הייתה מוותרת טורקיה על תנאי הסרת המצור, ההסכם כבר היה מושג מזמן", אמר בשיחה עם כתבים בדוחא והוסיף: "שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו, אמר כי זהו ההסכם, ומי שאמר שעזה לא חלק מההסכם, משקר. זוהי ההתשובה הכי טובה לדברים השקריים שנאמרו מפי גורמים שונים בנוגע להסכם עם ישראל".



כזכור, היחסים בין טורקיה לישראל הורעו בעקבות שורה של תקריות, כשהראשונה והעיקרית שבהן היתה משט המרמרה לעזה, שיצא מטורקיה במאי 2010 לכיוון רצועת עזה. לאחר מכן הגיעה תקרית השגריר הטורקי, ומאז החלה הרעה, גם עקב מבצע "צוק איתן" והתבטאויות נשיא טורקיה, ארדואן, בנוגע לישראל והיחס שלה לפלסטינים".