אדם מעורער בנפשו, הוא שביצע את הירי בבית הקולנוע בעיר וירנהיים, הסמוכה לפרנקפורט, גרמניה. האיש נכנס לבית הקולנוע כשהוא עוטה מסיכה על פניו, ושרשרת כדורים על גופו, וירה כדור של גז מדמיע אל מול הצופים במקום. מהירי נפצעו, על פי הדיווח, כ-25 בני אדם, כשהיורה עצמו התבצר בפנים, ולאחר דקות ארוכות נוטרל ונהרג ע"י הכוחות המיוחדים של גרמניה. בתחילה דווח על ירי של אש חיה, אולם לבסוף התברר כי מדובר בגז מדמיע

המשטרה שהוזעקה למקום לא הצליחה להשתלט עליו, וקראה לכוחות המיוחדים, שהגיעו במסוקים למקום והשתלטו על היורה. על פי שר הפנים הגרמני, היורה נהרג במהלך חילופי האש, לא לפני שהוא הצליח גם לשחרר לאוויר גז מדמיע, ממנו נפגעו רוב האנשים. ככל הנראה, איש לא נפגע מהירי.
 

היורה במתחם הקולנוע בעיר וירנהיים היה ככל הנראה מעורער בנפשו, כך טוען שר הפנים של של מדינת הסה פיטר בוית. לדברי השר, שדיבר בפני הפרלמנט המדינתי, האדם החמוש נשא רובה, הכוחות המיוחדים התערבו וירו בו. לדבריו, אין ראיות, שמישהו מלבד היורה נפצע.  

בחודשים האחרונים קיימת התרעה מיידית לפיגועים בגרמניה, שהגיעה אליהם דרך האינטרפול ומספר סוכנויות מודיעין, בעיקר מנסיונות של ארגון דאעש לחדור ולפגע. בניגוד למדיניות הנשק המותרת בארצות הברית, בגרמניה מדיניות הנשק היא קשוחה וכמעט אין אזרחים שנושאים נשקים, דבר המחזק את החשש כי מדובר באירוע טרור.

רק לפני כשבועיים, אירע טבח במועדון ה'פולס' באורלנדו בו נרצחו 50 בני אדם כשהמחבל, עומאר מאטין, אזרח אמריקאי ממוצא אפגני שהגיע אל המועדון המזוהה עם הקהילה הגאה ופתח בירי. לפני ביצוע הרצח התקשר מאטין למשטרה ונשבע אמונים לארגון המדינה האסלאמית. עדי ראיה במקום אישרו כי ראו את היורה במועדון יותר מפעם אחת לפני הירי הקטלני. "לפעמים הוא היה יושב ושותה לבדו ובפעמים אחרות הוא היה כה שיכור עד שהוא היה רועש ואלים", צוטט טיי סמית' ב''אורלנדו סנטינל''. ''הוא סיפר דברים על אביו לפעמים, שיש לו אישה וילד". לדבריו, הוא לא יכול היה לשתות בביתו ליד אשתו או משפחתו. אביב היה אדוק לגמרי". 

זהו לא אירוע הירי ההמוני הראשון באירופה בשנים האחרונות. בחודש מרס נהרגו 31 בני אדם במתקפת טרור בבריסל כשמחבלים מתאבדים התפוצצו בנמל התעופה וברכבת התחתית. במתקפת הטרור בפריז שאירעה בחודש נובמבר 2015, נהרגו 129 אנשים במתקפה משולבת באולם המופעים בטקלאן, באצטדיון העירוני ובירי לעבר בתי קפה ומסעדות. בינואר אותה השנה נהרגו 10 עובדי מערכת העיתון ''שארלי הבדו'' במתקפת ירי במשרדי המגזין הסאטירי.