דרמה בבריטניה: בניגוד לסקרים ולתחזיות, אזרחי בריטניה הכריעו היום (שישי) במשאל עם כי הם תומכים ביציאה מהאיחוד האירופי. כך עולה מדיווח של הרשתות המקומיות, לאחר ספירה של מרבית הקולות עולה כי 51.8 אחוזים תומכים ביציאה מהאיחוד האירופי בעוד ש-48.2 אחוזים הצביעו בעד ההישארות בגוש. בתוך כך ערכו של המטבע הבריטי, הלירה שטרלינג, צנח בצורה הקיצונית ביותר בתולדותיו, התרסקות של לא פחות מתשעה אחוזים מערכו, לאחר שהסקרים שניבאו ניצחון למחנה ההישארות באיחוד התבררו כשגויים. 

מוקדם יותר, בנאום שנשא בלונדון מנהיג מפלגת העצמאות הבריטי, נייג'אל פרג', הוא קרא לראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון להתפטר לאלתר. הדרישה שעולה מחוגי הימין מקמרון היא להתפטר ולפנות את מקומו למנהיג מחנה העזיבה, ראש עיריית לונדון לשעבר, בוריס ג'ונסון.



בדרך לדאונינג 10? בוריס ג'ונסון. צילום: רויטרס
בדרך לדאונינג 10? בוריס ג'ונסון. צילום: רויטרס



בימים האחרונים, לאחר שהתפרסמו סקרים שנותנים רוב דחוק למצביעי ה"כן" להישארות באירופה, החלו שער הלירה סטרלינג ואגרות החוב הבריטיות לעלות שוב. לאחר ההתרגשות והטונים הגבוהים אליהם הגיע הוויכוח, עד השיא הטרגי של רצח חברת הפרלמנט ג'ו קוקס, חלה בימים האחרונים רגיעה בדיון הציבורי ובסיקור. אתמול, ההצפות הגדולות בלונדון ודרום מזרח המדינה, כשמי נהר התמזה עלו על גדותיהם, הקשו על המצביעים להגיע ל-41 אלף הקלפיות ברחבי המדינה, כשכמה מהן לא נפתחו בגלל השיטפונות. קשה היה לנוע אתמול לונדון ובסביבותיה, כשחלק מן הרכבות וקווי הרכבת התחתית לא עבדו.