בעקבות תוצאות משאל העם בבריטניה, בו הוחלט על יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, השרה הראושנה של סקוטלנד, ניקולה סטרג'ון אמרה היום (שבת) כי תפעל לקיים דיונים מידיים עם האיחוד האירופי בבריסל "כדי להגן על מקומה של סקוטלנד בתוך האיחוד".



על פי תוצאות משאל העם, 63% מתושבי סקוטלנד מעוניינים להישאר באיחוד האירופי. סטרג'ון אמרה כי תקים פאנל יועצים ומומחים על מנת לייעץ לה בנושאים משפטיים, כלכליים ודיפלומטים בכדי להמשיך את חברותה של סקוטלנד באיחוד האירופי. בדברים שנשאה מחוץ למשרדה באדינבורו הוסיפה השרה הראשונה כי ממשלת סקוטלנד הסכימה להתחיל בחקיקה על אפשרות של משאל עם נוסף לעצמאות מבריטניה.



בעקבות הישיבה שקיימה הממשלה בסקטולנד אמרה סטרג'ון: "אנו נחושים לפעול בהחלטיות, אך באופן שמאחד את סקוטלנד ומצעיד אותה קדימה. כפי שאמרתי אתמול, משאל עם שני לעצמאות מבריטניה היא אפשרות שדורשת להיות על השולחן, ותמיד נמצאת על השולחן". 



כזכור, בחודש ספטמבר 2014 נערך משאל עם בסקוטלנד האם לצאת להפוך למדינה עצמאית או להישאר חלק מהממלכה המאוחדת של בריטניה, 55% מהמצביעים התנגדו למהלך. היום, מעוניינת השרה הראשונה של סקוטלנד להחיות בשנית את המהלך לעצמאות. 



השרה הראשונה של סקוטלנד סטרג'ון בישיבת הממשלה של סקוטלנד. צילום: AFP
השרה הראשונה של סקוטלנד סטרג'ון בישיבת הממשלה של סקוטלנד. צילום: AFP



סטרג'ון הוסיפה, כי "כדי להבטיח את האפשרות לקיים משאל עם עלינו לעבוד בלוח זמנים ועל פי צעדים ברורים שיבטיחו את החקיקה הנדרשת. הממשלה החליטה הבוקר רשמית על תכנית עבודה כזו. בנוסף, הסכימה הממשלה על שורה של דרכים על מנת להידבר על האיחוד האירופי והמדינות החברות באיחוד בכדי למצוא את האפשרות שתבטיח את מקומה של סקוטלנד באיחוד האירופי".



לסיום דבריה אמרה: "במהלך הימים הקרובים אקים צוות יועצים שתפקידו יהיה לייעץ לי ולממשלה הסקוטית על העניינים החשובים במהלך ובנושאים פיננסיים, חוקיים ומשפטיים ודיפלומטים".