ראש הממשלה החדש של טורקיה, בינלאי יילדרים, התייחס היום (שני) באנקרה, במקביל למסיבת העיתונאים של בנימין נתניהו באיטליה, להסכם שצפוי להיחתם מחר ולהבנות שהושגו בין המדינות. יילדרים הציג את ההישג הטורקי כחלק הדרגתי וחשוב בהסרת המצור, כשכבר ביום שישי הקרוב, צפויה להגיע האוניה הראשונה לאשדוד, וביום ראשון עשויה להגיע לחופי עזה, במה שצפוי להיות פסטיבל תקשורתי גדול. על פי הפרסומים בעיתונות הטורקית, כעשרה טון של ציוד הומניטרי יגיעו בקרוב לרצועה. 

יילדרים עצמו אמר: "הסרנו במידה רבה את המצור מעל עזה, אוניה ראשונה תעגון כבר ביום שישי בנמל אשדוד. השיחות הסתיימו אתמול, והשגנו את שתי המטרות איתן נכנסנו למשא ומתן. גם קיבלנו פיצוי, וגם הסרנו את המצור על עזה. זהו הסוף לבידוד של הפלסטינים, נעביר גם כ-200 מיטות לבית החולים, שיופעל על ידינו ברצועה, נרכז פרויקטים חדשים בעזה, ונפיח תקווה באנשים.

"אני מקווה שזאת תהיה תחילת הדרך לפתיחת הנתיב עבור הפלסטינים. זהו הסכם חדש, הסכם שהוא פיוס, ולא שביתת נשק. הכסף הזה יועבר לאחר החלטת הפרלמנט, ויביא לנורמליציה בכל תחום. יהיה שיתוף הפעולה אזורי, מינוי השגרירים יקרו בקרוב, והיחסים יחזרו להיות חמים יותר". כשנשאל על אמירתו של נתניהו על נושא הגז אמר: "מוקדם מדי לדבר על הנושא הזה, אבל עוד נגיע לזה". ראש הממשלה הודיע כי ישנן הסכמות בענייני חמאס ופעילותו בנושא החללים והאזרחים המוחזקים בעזה.
ראש הממשלה הטורקי התייחס לשאלה מהצד הישראלי, ואמר: "אני מבין את החששות שלכם מההסכם, אבל זהו אינטרס מובהק של שני העמים. זהו צעד חשוב מאוד. אלו דאגות ושאלות שצריך לפתור עם הזמן. גם הצד הפלסטיני יהנה מההסכם הזה". על פעילות חמאס בטורקיה אמר: "נצטרך לעשות בנושא זה מהלך מדיני, שיכלול גם את הפלסטינים".
על השאלה האם בהסכם טורקיה בעצם מסכימה לסגר שקיים כעת על עזה, אמר: "אני לא מסכים לקביעה הזאת. היה מצב מסוים, והיום הוא במקום אחר. אנחנו עושים כאן מעשה הומניטרי. לא משנה מה אחרים אומרים. אנחנו הולכים לנרמל את היחסים ולעזור לאחים שלנו בעזה".