אף ישראלי לא נפגע במתקפת הטרור בנמל התעופה אתאטורק באיסטנבול, בה נהרגו 42 בני אדם ו-239 נפצעו, אבל ישראלים רבים נותרו בו לאחר שטיסתם לישראל בוטלה. שמעון סלוק ואלה בן הרוש סיפרו בראיון בגלי צה"ל על הלילה שחוו מאז הפיגוע אמש. 



לדברי סלוק, הוא וישראלים נוספים נשארו בשדה מ-22:00 אמש, והטיסה לישראל צפויה להמריא רק הערב (רביעי). על מה שקורה בנמל, סיפר סלוק כי יש כאלה שיושבים על הרצפה, "ככה בכל הטרמינל". לדבריו, הוא וחבריו לא שמעו את הפיצוצים. "ראינו את ריצת האמוק לכיוון שלנו, ואחרי זה היו עוד שתי ריצות כאלה". לדבריו, אם הישראלים אם היו עוברים את ביקורת הדרכונים כמה דקות קודם, הם היו נקלעים לאירוע.



אלה בן הרוש, שהיתה עם חברתה, סיפרה שבדיוק נחתה והיתה בביקורת דרכונים. "איך שירדנו מהמטוס ראינו התקהלות של אנשים ואז היה פיצוץ וריצה של אנשים לכיוון אחד, אנשים נפגעו מהריצה ואנשים התחילו לבכות", אמרה.



בו הרוש סיפרה שחברתה היתה מעט היסטרית אז היא רצה אחריה כדי לוודא שהיא בסדר. "חיפשנו ישראלים ומצאנו את שמעון שהרגיע אותנו קצת", אמרה.

סלוק מתח ביקורת על התנהלות הגורמים הטורקיים. "הם לא ידעו מה קורה, המשטרה לא השתלטה על האירוע, אף אחד לא הסביר לנו מה קורה, כולם היו מבולבלים".



אחד המקומות המאובטחים בטורקיה


שדה התעופה אתאטורק הוא אחד הגדולים והעמוסים בעולם, והמרחב האווירי באזור נסגר. ישראלים רבים עושים בו שימוש בטיסות המשך (קונקשן), בדרכם ליעדי המשך במזרח הרחוק או באירופה. חברת התעופה הטורקית טורקיש איירליינס מפעילה את הקו הכי פעיל שיוצא מנמל התעופה בן גוריון, גם אם לא לאיסטנבול עצמה.



שדה התעופה אטאטורק נחשב לאתר מאובטח ביותר ביחס לאזורים אחרים בטורקיה, ופגיעה בנמל תעופה – בוודאי בטורקיה - נחשבת לאסטרטגית וחמורה במיוחד. יצוין כי בנמלי תעופה בעולם אין אבטחה בכניסה או בכבישים המפותלים המובילים אליה. הפיגוע אמש מזכיר בדפוסיו את הפיגועים המשולבים בנמלי התעופה בבריסל בחודש מרץ השנה. לפי אופי הפיגוע החשודים האפשריים הם מחבלי דאע"ש כמו גם המחתרת הכורדית (PKK).



התקשורת הטורקית דיווחה כי ראש הממשלה בינאלי יילדרים, שר הפנים ומושל איסטנבול קיבלו עדכונים שוטפים על הפיגוע וכי יילדרים הורה על הקמת חדר מצב במשרד הפנים.



טורקיה סובלת בחודשים האחרונים מגל טרור קשה שמאחוריו עומדים מחבלים של דאע"ש וחמושים של המחתרת הכורדית. בתחילת החודש נהרגו לפחות 11 בני אדם בפיצוץ של מכונית תופת ליד אוטובוס משטרתי במרכז איסטנבול, במרץ נהרגו 35 בני אדם במתקפת טרור באנקרה, בינואר נרצחו 12 תיירים גרמנים בפיגוע התאבדות באיסטנבול ובאוקטובר אשתקד נהרגו 102 בני אדם בפיגוע התאבדות נגד עצרת שלום כורדית באנקרה. במקביל, יש התקפות יומיומיות של חמושי המחתרת נגד כוחות הביטחון הטורקיים בדרום מזרח המדינה.