הקוורטט, המורכב מהאו"ם, ארצות הברית, רוסיה והאיחוד האירופי צפוי לפרסם מחר את הדוח העוסק בקיפאון המדיני בין ישראל לפלסטינים. במערכת המדינית מחכים לדוח בציפייה דרוכה מחשש שייתן רוח גבית לביקורת הבינלאומית על ישראל בנושא הבנייה בהתנחלויות ואף יכול להוביל למהלך נגד ישראל במועצת הבטחון של האו"ם. 



ניקולאי מלדנוב, שליח האום למזרח התיכון, בחן את הדוח ואמר כי יעסוק באלימות טרור, הסתה וההתנחלויות והפעילות הנגזרת מכך. בנוסף אמר כי בדוח התייחסות למצב בעזה והיעדר שליטה של הרשות ברצועת עזה.
 
מלדנוב אמר במועצת הביטחון של האו"ם, כי בדוח שרטט הקוורטט שורה של צעדים שיתמכו במשא ומתן בין הישראלים לפלסטינים ויביאו לשלום באזור. "פתרון לסכסוך יכול להגיע רק דרך משא ומתן בין הצדדים", אמר מלדנוב והוסיף כי "צעדים חד צדדים לא יעזרו בפתרון הבעיה".
 

בניסיון לרכך את הדוח הפעילה ישראל לחצים דיפלומטיים רבים בהם בפגישת ראש הממשלה עם שר החוץ האמריקני קרי ובימים האחרונים פעלה ארצות הברית מאחורי הקלעים כדי לרכך את נוסח הדוח ואף הצליחה בכך. 
 
בדוח אין ביקורת שתהיה חדשה לישראל והוא צפוי לעסוק בנושא הבנייה בהתנחלויות. מועצת הביטחון של האום צפויה לדון בו לאחר פרסומו. אחד החששות של הממשל הישראלי הוא שמועצת הביטחון תאמץ את דוח הקוורטט ואת הביקורת המועברת בו על ישראל. לאימוץ המסקנות על ידי מועצת הביטחון אין השלכות מעשיות אולם הדאגה היא מהצהרה כזו שתיתן רוח גבית לדוח וליוזמת השלום הצרפתית שרק לאחרונה אומצה על ידי האיחוד האירופי.