המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ שיבח במהלך מסיבת עיתונאים בצפון קרוליינה את סדאם חוסיין. הדיקטטור שדיכא את עיראק במשך 30 שנה, היה לאויבה של ארצות הברית במהלך מלחמת המפרץ בתחילת שנות התשעים ובתחילת שנות האלפיים מול ממשלו של ג'ורג' וו. בוש. 

"סאדם חוסיין היה אדם רע, נכון? כן, הוא היה אדם רע, אבל אתם יודעים במה הוא הצליח? הוא הרג טרוריסטים והוא עשה את זה מצוין. הוא לא הקריא להם את הזכויות שלהם" אמר טראמפ מול קהל שהגיב בצחוק רם למשמע דבריו. "כיום עיראק זה כמו 'מכללת הארוורד' לטרוריסטים, אם אתה רוצה להיות טרוריסט, אתה נוסע לעיראק."

זו לא הפעם הראשונה שטראמפ שיבח את חוסיין או דיקטטורים מסוגו. באוקטובר אשתקד, טראמפ ציין שהעולם טוב יותר אם דיקטטורים כמו חוסיין או מועמר קדאפי, שליט לוב המנוח, היו עדיין בשלטון. בפברואר השנה, במהלך אירוע בניו המפשייר, טראמפ אמר: "זה לא משנה אם הרגת טרוריסטים או לא, סאדם חוסיין הרג אותם , ועיראק כידוע היא קרקע מדממת ומזמינה לטרוריסטים".
עמיתיו למפלגה הרפובליקנית מיהרו לגנות את דבריו, ובראשם ראש בית הנבחרים, פול ראין שלא גינה את טראמפ, אך ציין כי חוסיין הפר זכויות אדם: "הוא אחד מהאנשים האכזריים שקמו במהלך המאה ה-20, הוא ביצע טבח כלפי אנשיו בשימוש בנשק כימי". 
מטעם הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון מיהרה לגנות את טראמפ: "ההערצה של טראמפ לגברים אכזרים וחזקים, היא חסרת גבולות", כך אמר ג'ייק סאליבן מיועציה הבכירים של מזכירת המדינה לשעבר. "במציאות, שלטונו של חוסיין נתן חסות לטרוריסטים ושילם למשפחה של מחבלים מתאבדים שתקפו ישראלים. המחמאות של טראמפ לדיקטטורים אכזריים, והשיעורים המעוותים שהוא למד מההיסטוריה שלהם, מדגים שוב כמה מסוכן אם ייבחר לנשיאות".