כרגיל, ארה"ב אשמה: לאחר כמעט שבועיים של שתיקה, קוריאה הצפונית הגיבה ל"ברקסיט" בבריטניה ומאשימה את ארצות הברית בתוצאות משאל העם. במאמר מערכת שפורסם היום (רביעי) בעיתון המרכזי במדינה, תחת הכותרת "האיחוד האירופי מבולבל", טוען המאמר כי האיחוד האירופי היה אמור להוות משקל נגד ל"אימפריאליזם האמריקאי" אך איבד את דרכו והתחיל לתמוך בארצות הברית, דרך "מדיניות חוץ פזיזה", לטענתם. בנוסף לכך, לפי המאמר, 52% מהבריטים שבחרו לצאת מהאיחוד האירופי עשו זאת מכיוון שהוא איבד את "הרוח המקורית שלו". 



כך או כך, האשמת ארצות הברית בתוצאות משאל העם בבריטניה לא מפתיעה כשהיא מגיעה מכיוון קוריאה הצפונית. הנה רענון קצר על תגובת המדינה לאירועים בעולם - החל מטרור ועד שינויי אקלים: אלימות משטרתית בארה"ב - "ארצות הברית היא חרפה", כתבה סוכנות הידיעות הרשמית בדיקטטורה לאחר ירי השוטרים בנער שחור, מה שהוביל למהומות בעיר פרגוסון בשנת 2014. קוריאה הצפונית המשיכה לקרוא לארצות הברית "בית קברות לזכויות אדם", זאת שישה חודשים בלבד לאחר שהאו"ם האשים את קוריאה הצפונית בהפרת זכויות אדם דומה לזו של גרמניה הנאצית.



פיגועי ה-11/9 - קוריאה הצפונית פרסמה תנחומים כאשר מגדלי התאומים בניו יורק נפגעו משני מטוסים ב-11 בספטמבר 2001 והרגו כמעט 3,000 אנשים. למרות זאת - מוקדם יותר השנה הם הוציאו אזהרה כי מתקפה גרעינית שלהם על אדמת ארצות הברית עלולה לגרום נזק רב עוד יותר.



שינויי אקלים - למרות דו"ח האו"ם על מצב זכויות האדם שלה, המדינה כבר שיתפה פעולה עם הסוכנות על שינויי האקלים. אבל מאיזו סיבה? הדבר עולה בקנה אחד עם האינטרסים של המדינה: לא רק שהיא מדינה מאוד פגיעה למזג אוויר קיצוני, פגיעה זו יכולה בסופו של דבר גם לערער את שליטת המדינה.



כזכור, קוריאה הצפונית ערכה במהלך החודשים האחרונים ניסויים גרעיניים שהביאו להטלת סנקציות חדשות ונוקשות עליה. בנוסף, לפני כשלושה חודשים וחצי, פרסמה המדינה סרטון המאיים על ארצות הברית כי וושינגטון תיחרב. בסרטון התעמולה שפרסמה פיונגיאנג, נראה טיל גרעיני שמשוגר מצוללת פוגע סמוך לאנדרטת לינקולן ואז את בניין הקפיטול מתבקע לשניים מעוצת הפיצוץ וכיתוב האומר: "אם ארצות הברית האימפריאליסטית תזוז אפילו מילימטר לכיווננו, נפגע בה מיד עם נשק גרעיני". הסרטון בן ארבע הדקות פורסם באתר התעמולה הצפון קוריאני DPRK, והוא מתאר את היסטורית היחסים בין ארצות הברית לקוריאה באמצעות תמונות ממלחמת קוריאה, תפיסת ספינת ריגול ב-1968 והמשבר הראשון על התכנית הגרעין הצפון קוריאנית בתחילת שנות ה-90.