שרת הפנים של בריטניה תרזה מאי (59) ושרת האנרגיה אנדראה לידסום (53) הן השתיים שיתמודדו על תפקיד ראש המפלגה השמרנית וראש ממשלת בריטניה, במקומו של דיוויד קמרון, שהודיע על פרישתו מן התפקיד בעקבות תוצאות משאל העם על יציאת בריטניה מן איחוד האירופי.



השתיים נבחרו על ידי חברי הפרלמנט של המפלגה השמרנית בבחירות שנערכו היום (חמישי). מאי קיבלה 199 קולות ולידסום, שתמכה בברקזיט, קיבלה 84 קולות. שר המשפטים, מייקל גוב, קיבל רק 46 קולות והודח מהמרוץ.



בשבוע שעבר הודיע במפתיע ראש עיריית לונדון לשעבר, בוריס ג'ונסון, כי הוא פורש מן המרוץ. ג'ונסון היה זה שהיה הרוח החיה במפלגה השמרנית מאחורי הרצון לעזוב את האיחוד האירופי ונחשב למועמד המוביל לרשת את קמרון, אולם הוא לא נהנה מתמיכה של חבריו למפלגה, ונאלץ להושיע כי לא יתמודד על ראשות הממשלה.



כעת הכוח עובר לידיהם של חברי המפלגה השמרנית, שיצביעו עד ה-9 בספטמבר על מנת לקבוע מי תהיה ראשת הממשלה. המנצחת תהיה האשה הראשונה בתפקיד מאז מרגרט תאצ'ר ב-1990.



|ההצבעה מראה שהמפלגה השמרנית יכולה להתאחד ותחת הנהגתי היא אכן תעשה זאת", אמרה מאי לתומכיה לאחר פרסום התוצאות.



משום שיעברו יותר מחודשיים עד שהתמודדות תוכרע, ייאלצו בעלי העסקים והמשקיעים להמתין בחוסר ודאות לפני שידעו מי ינהיג את מדינה ביציאתה הסבוכה מן האיחוד האירופי.