קוריאה הצפונית טענה היום (חמישי) כי ארצות הברית "הכריזה עליה מלחמה" והודיעה כי היא מתכננת תגובה קשה ביותר נגד המדינה המערבית. ההכרזה של המדינה המסוגרת באה כתגובה להחלטת ארה"ב להכניס את מנהיג המדינה קים ג'ונג און לרשימה רשמית של מפרי זכויות אדם.

סוכנות הידיעות הממלכתית במדינה תיארה את הכנסתו של שליט המדינה, קים ג'ונג און לרשימת מפרי זכויות האדם כ"פשע מחריד". ארצות הברית החלה בסנקציות על רקע מצב זכויות האדם במדינה והכניסה למעלה מעשרה ממנהיגי המדינה לרשימת מפרי זכויות האדם. 
בעקבות המצב המתוח בין קוריאה הצפונית לשכנתה מדרום ולארצות הברית, בעלת בריתה של קוריאה הדרומית, אמר הערב מזכ"ל האו"ם, ובעבר שר החוץ של קוריאה דרומית, באן קי מון כי הוא מקווה שסין תשכנע את צפון קוריאה, בעלת בריתה, להקל על מצב זכויות האדם בשטחה. 

בתגובה אמר שר החוץ הסיני כי ארצו מתנגדת להחלטות חד צדדיות על סנקציות כפי שמנהיגה ארצות הברית. "מצב זכויות האדם בחצי האי הקוריאני איננו איום על השלום העולמי" הוסיף שר החוץ הסיני, שפעל למנוע דיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא הפרות זכויות האדם של צפון קוריאה. 
קוריאה הצפונית איימה בעבר במלחמה על שכנתה מדרום ועל ארה"ב, זאת לאחר תרגיל נרחב מול גבולה הדרומי של המדינה הקומוניסטית. בעבר ביצעה צפון קוריאה תקיפות ארטילריות על שכנתה, לאחר שרמקולים שהוצבו בסמוך לגבול החלו לשדר תעמולה אנטי קומוניסטית. שתי הקוריאות נמצאות במצב של הפסקת אש מתוחה מאז תום מלחמת קוריאה בשנות החמישים.