הירי בדאלאס: בחיפוש שהתרחש בביתו של היורה, מייקה ג'ונסון, שרצח חמישה שוטרים במהלך הפגנה נגד אלימות משטרתית, נמצאו חומרים ליצירת פצצות, תחמושת מסוגים שונים ויומן שמפרט טקטיקות לחימה, כך דווח היום (שבת) בדוח משטרתי. כזכור, שבעה שוטרים נוספים ושני אזרחים נפצעו בתקרית שהתרחשה במדינת טקסס ביום חמישי. מדובר במספר השוטרים הגבוה ביותר שנהרגו בעת מילוי תפקידם מאז אירועי ה-11 בספטמבר, 2001. 



התוקף, מיקה ג'ונסון, בן 25, יוצא צבא ארצות הברית ששירת באפגניסטן ולא היה בעל עבר פלילי, חוסל על ידי השוטרים שעות ספורות לאחר האירוע. ראש עיר דאלאס, מייקל רולינגס, מסר כי ג'ונסון כתב מניפסט על טקטיקות צבאיות, וציין כי נרשם לקבוצת פייסבוק שקשורה לפעילים שחורים קיצוניים. כמו כן צוין כי ג'ונסון התבטא גזענות ואמר כי הוא רוצה "להרוג אנשים לבנים".



המתקפה ביום חמישי התקיימה בסיום הפגנה שקטה יחסית שמטרתה הייתה למחות על הריגתם של שני גברים שחורים במהלך השבוע על ידי שוטרים במינסוטה ובלואיזיאנה, שתי תקריות שהובילו לזעם ועוררו דיון ציבורי נרחב במתחים הבין גזעיים ארה"ב. חוקרי המקרה הסיקו כי ג'ונסון, שהיה חמוש ברובה, פעל באופן עצמאי. "אין לו קשר לארגוני טרור עולמיים", אמר השר לבטחון המולדת, ג'ה גונסון, לכתבים בניו יורק. 



מייקה ג'ונסון. בביתו נמצאו חומרים להכנת פצצות. צילום: רויטרס



הפגנות תנועת Black Lives Matter


הפגנות תנועת Black Lives Matter


קלינטון: "האזרחים ושוטרים צריכים להיות באותו צד"


בעקבות אירוע הירי ומותם של שני הגברים השחורים בתחילת השבוע, המתמודדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, מסרה הודעה לתקשורת לפיה "יש לחסל את מגיפת הגזענות שפושה בארצנו, ולהתאמץ לבנות את הקהילה מחדש בצורה שבה האזרחים והשוטרים רואים את עצמם כחלק מאותו צד". אמש הגיב לאירוע גם הנשיא ברק אובמה ואמר כי "ליבנו עם הקורבנות ומשפחותיהם, הם מתאבלים וכן עם שוטרים ברחבי אמריקה - אנחנו מתאבלים איתם, תפילותינו לשלום הפצועים".



היום המשיכה תנועת Black Lives Matter בהפגנות המתוכננות לסוף השבוע, וקיימה בין היתר הפגנות בפילדפליפיה, סן פרנסיסקו, וערים נוספות, כשמקביל התרחשה צעדה בוושינגטון, מול הבית הלבן. אחד המפגינים סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "זה יצא משליטה, במיוחד מה שקרה ביום חמישי. האלימות לא תפתור כלום אבל אולי תפקח כמה עיניים". עוד הוסיף כי "זה לא נושא של גזע אחד, המטרה היא שוויון עבור כל הגזעים".