האם נחשף מקור ההשראה של המחבל שביצע את פיגוע המשאית המשולב האמש בניס? סרטון בצרפתית שלוחמי דאעש הוציאו במהלך חודש נובמבר האחרון, לאחר הפיגועים בפריז, קרא לתושביה המוסלמים של צרפת לפגוע ב"כופרים" והמליץ על שימוש בכלי רכב, כפי שבוצע בניס. בסרטון אומר לוחם דאעש: "אם אתה כן באמונתך באללה ואין ביכולתך לבצע את 'היג'רה', אז תפעל בתוך צרפת, הטל בהם טרור ואל תיתן להם לישון מתוך פחד ואימה. יש נשק ומכוניות זמינים, ויש מטרות שמחכות להיפגע, אפילו יש רעל בהישג יד". הוא חוזר על האפשרות לבצע את הפיגוע בדריסה: "אז הרעל את המים והמזון של לפחות אויב אחד של אללה, הרגו אותם ותירקו בפניהם ודרסו אותם במכוניותיכם. עשו ככל שאתם יכולים כדי להשפיל אותם, כי רק לזאת הם ראויים".


הפיגוע בניס התרחש בזמן מסיבת יום הבסטיליה, יום העצמאות הצרפתי. נהג משאית פתח באש ולאחר מכן נהג כשהוא פוגע באזרחים לאורך שני קילומטרים עד שנורה למוות על ידי המשטרה. בפיגוע נהרגו לפחות 80 בני אדם ונפצעו עוד עשרות. במשאית של המחבל נמצאו כלי נשק, רימונים וחומרי נפץ. עד ראייה תיאר את זירת הפיגוע וסיפר כי "המשאית נכנסה באנשים לאורך זמן רב והצליחה לפגוע בהרבה מאוד מבלים. דרסה כמה שאפשר, עד שנעצרה. לאחר מכן עוד היו חילופי אש בין המחבל לבין השוטרים".
דאעש מאיים אחרי הפיגוע בצרפת

"המשאית נכנסה באנשים לאורך זמן רב והצליחה לפגוע בהרבה מאוד מבלים"
"המשאית נכנסה באנשים לאורך זמן רב והצליחה לפגוע בהרבה מאוד מבלים"


הסרטון יצא כזכור, לאחר מתקפת הטרור שקרתה בפריז ב-14 לנובמבר 2015, בה חמושים ומחבלים מתאבדים ביצעו התקפה משולבת בפריז בה נהרגו 128 אנשים ונפצעו 82 נוספים. המתקפה החלה כששלושה מחבלים חמושים ברובים נכנסו למועדון הבטקלן בפריז, קראו קריאות "אללה הוא אכבר" וכן קריאות למען סוריה ובגנות המערב, והחלו בטבח שיטתי של בני הערובה במקום. חוליה נוספת תקפה באש את אזור בתי הקפה בפריז והרגה שם עשרות בני אדם. חולייה שלישית ניסתה לתקוף את אצטדיון הסטאד דה פראנס, שם התקיים באותה עת משחק כדורגל של נבחרת צרפת, אבל החוליה נעצרה על ידי מאבטח בכניסה לאצטדיון ולא הצליחה לבצע את זממה.


קורבנות המתקפה בניס, צילום: רויטרס
קורבנות המתקפה בניס, צילום: רויטרס