מתקפת הטרור בניס: מנהיגי העולם התייחסו לפיגוע הרצחני בניס, בו אדם ירה בחוגגי יום הבסטיליה, ולאחר מכן נכנס למשאית ודרס עשרות אנשים עד שנורה למוות על ידי המשטרה. בפיגוע נהרגו כ-80 בני אדם ועוד עשרות רבות נפצעו ובמשאית שבה בוצע הפיגוע נמצאו כלי נשק, חומרי נפץ, רימונים ותעודה של אזרח צרפתי ממוצא טוניסאי.



נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, התייחס לפיגוע ואמר כי בכוונתו להאריך את מצב החירום במדינה ואף לזמן מילואים. "הזוועה הכתה שוב בצרפת", אמר הולנד, "ב-14 ביולי, יום חגנו, משאית דרסה והרגה 77 אנשים, בהם ילדים, בניס. זוהי התקפת טרור שאסור להתעלם ממנה וזה ברור שעלינו לעשות הכל כדי להלחם במגיפת הטרור. הנהג נורה אבל אנחנו נזהה אותו ונגיע לנוספים דרכו".



עוד אמר הנשיא, כי "צרפת הותקפה ביום חגה כי זכויות אדם הן מטרת הטרור. מטעם האומה, אני משתתף בצער המשפחות. אחרי פריז גם ניס הותקפה, צרפת כולה נתונה תחת איום הטרור האסלאמי. תחת נסיבות אלה, עלינו להראות נחישות. בעצת ראש הממשלה ובהסכמת שר הביטחון, נאריך את מצב הביטחון בשלושה נוספים ונזמן מילואים למשטרה אותם נוכל להציב בגבולות. דבר לא יגרום לנו להיכנע או להרים ידיים. אנו נחזק את פעולותינו בסוריה ועיראק ונילחם במי שתוקפים אותנו".



כמו כן, הודיע הולנד כי בכוונתו לנסוע לניס ואמר "אני אצא לניס יחד עם ראש הממשלה בכדי לחזק את העיר. "צרפת הוכתה על ידי הטרגדיה המפלצתית הזאת, שרצתה להרוג עשרות אנשים שבאו לחגוג. צרפת נפגעה, אבל היא חזקה ותמיד תהיה חזקה יותר מהפנאטים שתקפו אותה".



נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, גינה את פיגוע הטרור והציע לצרפת "כל עזרה שתצטרך" בחקירת הפיגוע. המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ צייץ: "עוד התקפה נוראית, הפעם בניס, צרפת. הרוגים ופצועים רבים, מתי נלמד? המצב רק מתדרדר", בציוץ נוסף הודיע טראמפ כי הוא דוחה את הצהרתו בנוגע למינוי המועמד לסגן הנשיא לאור האירועים בצרפת. כמו כן, טראמפ הודיע כי אם ייבחר לנשיאות ארצות הברית, בכוונתו לפנות לקונגרס ולבקש ממנו להכריז מלחמה כנגד ארגוני הטרור. 






גם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, התייחסה לפיגוע הרצחני. "אני מזועזעת ממה שקרה בצרפת, זאת התקפה נוראה שמזכירה לנו שעלינו לעמוד לצד בעלי הברית שלנו ולא לנטוש אותם, לחזק ארגונים כמו נאט"ו ולא לערער אותם", אמרה קלינטון בהתייחסה לדבריו של טראמפ בקשר לעזיבת נאט"ו, "גורמי טרור התבססו בצרפת ורואים שיש להם אפשרויות לפגוע בה. אני מציעה סדרת פעולות נגד מתקפות כאלה, בכללן ביצוע פעולות מודיעיניות נגד ארגוני הטרור. בשביל זה אצטרך את שיתוף הפעולה של המדינות האירופאיות, מה שיעזור גם להם וגם לנו".



קלינטון הוסיפה שדווקא ניצחונות הקואליציה נגד דאעש, הן שמדרבנות את הארגון לפגוע במדינות המערב."יש התקדמות בשדות הקרב בסוריה ועיראק, אך ברור שכתוצאה מאותן הצלחות, דאעש מנסה להוציא לפועל פיגועים ביתר שאת דרך הטפת שנאה. אמרתי שעלינו להלחם באידאולוגיה שטופת השנאה שלהם אבל נצטרך עזרה של מדינות ומוסדות נוספים. אנו במלחמה עם קבוצות הטרור הללו ומה שהן מייצגות, אבל זה סוג אחר של מלחמה ועלינו להיות חכמים כשאנו בוחנים את הדרכים לנצח אותה. אנו במלחמה נגד ג'יהאדיסטים קיצוניים שמשתמשים באסלאם כדי לגייס אנשים למטרותיהם".