הטרור בניס: העדויות המצמררות של הנוכחים במתקפה הרצחנית שהביאה למותם של 84 בני אדם, צפות. סטודנטית רוסיה תיארה באימה איך חברתה נדרסה ונהרגה במקום, מול עיניה. פולינה סרבריאניקובה בת ה-22 וויקטוריה סבצ'נקו בת ה-21 השתתפו בחגיגות כשהמשאית פגעה בויקטוריה, סטודנטית לכלכלה באוניברסיטה נחשבת במוסקבה. פולינה סיפרה כי "חברתי ואני הלכנו בטיילת ואז ראינו את המשאית נעה במסלול מוזר. חברתי נפגעה ונהרגה, ואותי לקחו לבית החולים". 



חמזה צ'ריחי, אחת הניצולות מהאירוע, החזיקה בתעודת זהות שהייתה שייכת לאמה פאטימה שנהרגה בהתקפה. כשהיא מתאוששת מההלם ושוהה בבניין אוניברסיטה שהוסב למקלט עבור הנפגעים, סיפרה לL'Express כך: "היא לבשה חיג'אב והאמינה בדת האיסלאם האמיתית. לא באסלאם של הטרוריסטים". בעלה שבור הלב של פאטימה, אחמד, אמר שאשתו שהייתה אם לשבעה, הייתה הקורבן הראשון של התקיפה.



לדבריו, חמש דקות לאחר שהזיקוקים התחילו פאטימה עמדה על המדרכה מול בית החולים לילדים, ברחוב בו עברה המשאית. בראיון ל-Liberation הוא אמר: "המשאית נסעה במהירות 90-100 קמ"ש. היא התנגשה בפאטימה והרגה אותה. הנהג המשיך לנסוע על המדרכה כשהוא מוחץ אפילו ספסלים בלי להאט כלל. שישה מבני משפחתי היו בטיילת. אני חי כי עמדתי בצד. האחיין שלי שבר את יד, הילדים התפזרו. אחר כך ראיתי גופות, המון גופות. ואז ברחנו". 



המשאית ששימשה לפיגוע בניס. צילום: רויטרס


"הנהג נראה כאילו הוא נהנה"

שני סטודנטים צרפתים, הלנה וסיפריאן, ששהו בחופשה בניס תיארו באופן גרפי ומצמרר את האירועים. בשיחה עם Nouvel Observateur הלנה סיפרה שהמשאית עצרה לידה בזמן שאנשים ברחו: "חשבתי שהברקסים הפסיקו לעבוד. עמדתי שם משותקת, לא מצליחה לזוז. ראיתי אנשים צורחים ודוחפים והרגשתי כאילו אני בסרט. ראתה אישה זקנה שנפגעה מגלגלי המשאית. היא שכבה על הטיילת, דיממה מהראש ואמרה 'אני גוססת' רציתי לעזור אבל משכו אותי משם". חברה סיפריאן הוסיף: "המשאית כמעט עלתה עלינו. אפילו ראיתי את הפנים של הנהג - היה לו זקן ונראה היה שהוא נהנה". השניים ברחו לתוך אחד המלונות באזור וסיפרו על ילד כבן חמש שהוכנס למקום: "ראינו אותו מת בזרועות אימו ושמענו אותה צורחת".



כעת התפרסמו שמותיהם של חלק מהנרצחים, והרשתות החברתיות מתמלאות בהספדים. היילי קופלנד, קרובת משפחתם של שניים מההרוגים כתבה כך: "עד עכשיו בטח שמעתם על המתקפה בצרפת ועל 80 ההרוגים בהתקפת הטרור. שניים מההרוגים היו דודי שון בן ה-51 ואחייני ברודי בן ה-11. הם היו שם בחופשה עם שני אחיינים נוספים ודודתם וחגגו יום הולדת". 



בתוך כך, עשרות תמונות הועלו לרשתות חברתיות בניסיון נואש לאתר את מי שנעדר מאז ההתקפה. בין התמונות היו גם התכתבויות שנשלחו ולא קיבלו מענה. באחד הפוסטים בטוויטר נכתב: "אחותי לטיסיה הייתה בניס, אני ממש מודאגת, היא לא עונה לטלפון. תעזרו בבקשה". משתמש אחר שיתף תמונה של גבר צעיר וכתב "המשפחה שלו לא קיבלה חדשות כבר יותר מ-3 שעות #ניס".