ארגון חמאס גינה הערב (שישי) את הפיגוע בניס, והביע הזדהות ואמפתיה עם קורבנות הפיגוע. בהודעה נאמר, כי הגינוי בא "מתוך עמדת הארגון העקרונית, המוסרית וההומנית המתנגדת לכל סוגי הקיצוניות והטרור". בהודעה נאמר עוד כי ״העם הפלסטיני נכווה קשות מהטרור הישראלי, וממשיך לסבול ממנו זה עשרות שנים״. 



חברת הכנסת ד"ר ענת ברקו (הליכוד), הגיבה לגינוי חמאס ואמרה: "ארגון החמאס יכול לומר את מה שהוא רוצה – זו כמובן אמירה מגוחכת. הוא אמנם מנסה לבדל את עצמו מהטרור של דאעש, אך שני הארגונים הללו צמחו מאותו בית מדרש ופעולותיהם דומות. מהיכן קיבל הטרוריסט מניס את רעיון הדריסה? בדיוק מבית מדרשם של הפלסטינים, שהביאו לעולם את דריסת האנשים, חטיפות המטוסים והמחבלים המתאבדים".
  
ח"כ אורן חזן (הליכוד) אמר ל"מעריב": "אין גבול למה שסוחרי המוות והטרוריסטים של חמאס מסוגלים לומר ולעשות. דין החמאס אחד, כדין דעאש וכדין החיזבאללה- מוות". חברו לסיעה, ח"כ אמיר אוחנה, הוסיף ואמר: "נראה שבקבוצת הווטסאפ 'מחבלים ומרצחים' יצאה הודעה עם נוסח אחיד לגינוי הפיגוע בפריז. חמאס גינה. חיזבאללה גינה. הרשות הפלסטינית גינתה. כולם בשם השלום והאחווה. האירוניה נשכבה מתחת לגלגלי משאית והתאבדה".

כזכור, 84 בני אדם נהרגו ולפחות כמאה נוספים נפצעו, ביניהם חמישים במצב אנוש, בפיגוע הטרור הקשה אתמול בניס, לאחר שמחבל הסיע מכונית אל תוך המון בחגיגות הבסטיליה. 



גורם במשטרה הצרפתית הודיע כי המחבל הינו צרפתי טוניסאי, בן 31, אשר היה מוכר למשטרה בשל עבירות קודמות שביצע, אך לא היה בהן רקע של טרור. מאוחר יותר נמסר כי שמו של המחבל הדורס הוא מוחמד לאחווי'ג בולל. מדובר באדם נשוי שאף היה אב לשלושה ילדים. גורמי ביטחון בטוניסיה מסרו כי הפעם האחרונה שהמחבל נסע לאזורם היה לפני ארבע שנים. עוד אמרו כי האיש לא היה ידוע לרשויות כאדם אסלאמי רדיקלי. יש לציין כי למרות הדיווחים המקומיים כי דאעש נטל אחריות למעשים, אף ארגון טרור לא התייחס לכך באופן רשמי, והחקירה בצרפת נמשכת.