נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, דיבר הלילה (שבת) בשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול לאחר ניסיון ההפיכה בטורקיה. ארדואן, הגיע לשדה התעופה שנשלט על ידי המורדים רק לפני שעות מעטות והתקבל על ידי המונים שצבאו לשדה התעופה בתשואות. במסיבת עיתונאים שקיים, כשהוא מלווה על ידי יועציו ושומרי ראש, אמר ארדואן כי ניסיון ההשתלטות היה חיצוני ובכוונתו לטהר את הצבא מ"קבוצות טרוריסטיות".



"חברים יקרים, כפי שאתם יודעים, היום אחרי הצהרים היו פעולות מצערות על ידי הכוחות המזוינים וכתוצאה מכך קבוצת מיעוט בצבא ניסתה לפגוע ביציבות ואחידות המדינה". אמר ארדואן, "הם תפסו מקומות בכוחות הביטחון והמשטרה ומקומות נוספים בצורות שונות. הפעולה האחרונה היא בגידה ויהיה עליהם לשלם בכבדות עליה. יש ממשלה שנבחרה על ידי העם, יש נשיא שנבחר על ידי העם, והם לא סובלים את העובדה שאני הוא הנשיא. אך  בסופו של דבר, יהיו למהלך תוצאות חיוביות, כי נוכל לנקות את הצבא שלנו מגורמים חתרניים".



"אנחנו בשדה התעופה אטאטורק, היכן שלפני זמן לא רב, דאע"ש רצחו עשרות אנשים במקום ועכשיו מטוסי קרב טסים כאן. תפקידם של המטוסים האלה הוא להגן על המדינה מפני אויביה, איך הגענו למצב שהם טסים כאן כדי להגן על מטוסים אזרחיים? הייתי במרמריס וכשעזבתי גיליתי שתקפו את המקומות שהייתי בהם. אני מניח שהם הניחו שאני שם, הם לא ציפו שאני אשוב לאיסטנבול.


"לא ייתכן וחיילים יפנו רובים אל אחיהם ואחיותיהם"


ארדואן המשיך ופנה לכוחות הביטחון: "אני לא יודע את מצבו של הרמטכ"ל שלנו, אך אני רוצה לפנות לכל המפקדים הבכירים של הצבא שלנו, בכללם מפקדי הכוחות. ייתכן והיו לכם חברים שחלקם לא היו נאמנים, הם קיבלו את פקודותיהם מפנסילבניה (ארדואן התייחס לפטהוללה גילן, יריבו הפוליטי שנמצא בגלות בפנסיליבניה, ארצות הברית, מ.א.), הם לא היו נאמנים למדינתם ולתפקידם. אתם חיילים, אין אנו יכולים לקבל שתפנו רובים אל אחיכם ואחיותכם, אל הילדים שלכם, אל האמהות והאבות שלכם. אם תעשו את זה אתם תשלמו מחיר כבד. אסור לכם לשגות כך, רבים כבר נעצרו, גם בדרגות בכירות. כוחות הביטחון חייבים לעבור ניקוי, בדומה לארגוני הטרור, כך נטהר את הארגונים האלה, כינינו אותם ארגוני טרור, ועכשיו הם משתמשים בנשק כנגד הציבור".



"הם אומרים שצבא השתלט, על מה הוא השתלט? יש ממשלה שנבחרה על ידי הציבור, יש נשיא שנבחר על  ידי הציבור, ואנחנו נשארים בתפקידנו, משרתים את הציבור. אנחנו לא ניתן את מדינתו לאותם פולשים. אין לנו מידע בנוגע לכמות המשתתפים בניסיון ההפיכה. עכשיו ארבע וחצי בלילה, ומליוני אנשים ברחובות. למה יצאה אומה שלמה לרחובות? זה מראה דבר אחד, האומה הזאת תמיד הייתה חופשיה גאה ומאוחדת ובעיקר טורקיה. מיליוני אנשים נמצאים ברחובות ומחכים לתוצאות העימותים. אלה שיצאו עם טנקים, אלה לא הטנקים שלהם, הטנקים הופקדו להם למען תפקיד מסוים. אני נשאר עם עמי", סיים ארדואן.