מכחיש בתוקף: פתהוללה גולאן, איש הדת הגולה המואשם בניסיון ההפיכה שאירעה בטורקיה, הכחיש היום (שבת) את מעורבותו בכך ואמר שהוא מגנה את הניסיון להפיל את הממשלה, ניסיון שכשל לאחר שהמוני טורקים יצאו לרחובות, חסמו את תנועות הצבא ואפשרו לכוחות המשטרה והשלטון להחזיר את המדינה לידיהם.



כזכור, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, נחת הבוקר בשדה התעופה באיסטנבול והתקבל בתשואות על ידי אלפים מתומכיו. ארדואן אמר כי חסידיו של גולאן בצבא טורקיה היו אחראים לניסיון ההשתלטות בליל שישי. בנאום מול קהל רב באיסטנבול, אמר: "כל עוד תמשיכו את ההתנגדות שלכם כך אנו נצליח, בטורקיה כוחות הביטחון לא שולטים במדינה והם לא ישלטו במדינה". ארדואן הדגיש את הלגיטימיות של שלטונו והוסיף כי "האומה הזאת בחרה ממשל לפי רצון העם. העם בחר נשיא והנשיא הזה בתפקיד. אחיי, אלה שהוציאו את הטנקים האלו מה קרה איתם? העם לקח אותם חזרה. כל עוד אנו חיים, אנחנו נהיה מוכנים למות בשביל להילחם באנשים האלה, אנו נעמוד זקופים ולא נתקפל".



ארדואן נואם בשדה התעופה אטאטורק. צילום מסך
ארדואן נואם בשדה התעופה אטאטורק. צילום מסך



עוד מאשימה הממשלה כי גולאן, החי בגלות בארצות הברית, מנסה ליצור "מבנה מקביל" של המשטרה, מערכת המשפט, תקשורת וצבא שמטרתה להשתלט על המדינה, בתגובה, כאמור אמר גולאן כי "אני מגנה בכל לשון את ניסיון ההפיכה הצבאית בטורקיה. כמי שסבלו תחת הפיכות צבאיות רבות במהלך חמשת העשורים האחרונים, זה מעליב במיוחד שמאשימים אותי בקשר לניסיון זה, אני מכחיש האשמות אלה".



חיילים בניסיון ההפיכה בטורקיה. צילום: Getty images
חיילים בניסיון ההפיכה בטורקיה. צילום: Getty images