ניסיון ההפיכה בטורקיה: עשרות חיילים נעצרו היום (שבת) באנקרה בחשד למעורבותם בניסיון ההפיכה במדינה. חלק מן העצורים נראו כורעים על רצפת אוטובוס, כשהם אזוקים ומופשטים מבגדיהם כאשר רק הבגדים התחתונים שלהם עליהם.



עד כה נעצרו 2,839 חיילים וקצינים בצבא טורקיה החשודים במעורבות ההפיכה כשביניהם נעצר מפקד הארמייה השנייה בצבא הטורקי, מדובר בקצין הבכיר ביותר שנעצר עד כה. כוחות נאמנים לממשלה נלחמים כדי להעלים את השרידים האחרונים של ניסיון ההפיכה שקרס. כזכור, ההפיכה כשלה לאחר שההמונים נענו לקריאת הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן, לצאת לרחובות ולהפגין כנגד ההפיכה והביא לכך שעשרות המורדים נטשו את הטנקים שלהם.



החיילים הטורקים שנשבו לאחר ניסיון ההפיכה הכושל. צילום: טוויטר
החיילים הטורקים שנשבו לאחר ניסיון ההפיכה הכושל. צילום: טוויטר



בנוסף, 265 בני אדם נהרגו, מתוכם 161 אזרחים ושוטרים ו-104 תומכי ההפיכה, בניסיון תפיסת השלטון באמצעות טנקים ומסוקי תקיפה, כאשר מפקדת המודיעין והפרלמנט הטורקיים בעיר הבירה, אנקרה הופצצו. 


בתוך כך, מסוק של צבא טורקיה נחת ביוון כשעליו שבעה חיילים ואזרח. סוכנות הידיעות הרשמית באתונה דיווחה כי השמונה הובאו לתחנת משטרה מקומית, שם ביקשו לקבל מקלט מדיני ביוון. מיד לאחר הפרסום, צייץ שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושאולו בחשבון הטוויטר שלו כי ביקש מיוון להסגיר לטורקיה את השמונה "שנמלטו לשטחה". מנגד, מקורות בממשלת יוון מסרו כי הם בוחנים את בקשת המקלט שהוגשה.