שוב שוטרים בקו האש בארצות הברית: שלושה אנשי משטרה נורו היום (ראשון) למוות בקרבת מטה המשטרה בעיר באטון רוג' שבלואיזיאנה, אחד המוקדים האחרונים של מהומות בעקבות ירי באזרחים שחורים על-ידי שוטרים.



לפי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, אדם רעול פנים לבוש שחורים פתח באש סמוך לשעה תשע בבוקר (שעון מקומי) לעבר שבעה שוטרים באחד הרחובות הסמוכים לבניין משטרת באטון רוג' ושלושה מתוכם נהרגו. בעקבות זאת, נחסם כל האזור והחל מצוד אחר היורה, על אף שלא נשלל החשד שמדובר במספר חמושים. "אנחנו מבקשים מכולם להתרחק מהאזור", מסר דובר המשטרה, סרג'נט דון קופולה.



עדיין לא ברור מה הרקע למעשה ואם יש קשר למתיחות ששוררת בעיר מאז ששוטרים לבנים ירו למוות בגבר האפרו-אמריקאי, אלטון סטרלינג, לפני כשבועיים. מאז ההרג הייתה באטון רוג' מוקד להפגנות המוניות נגד אלימות המשטרה, ששיאן היה מעצרם של יותר ממאה בני אדם בסוף השבוע שעבר, בהם דריי מקסון, ממנהיגי תנועת המחאה "Black Lives Matter".



מותם של סטרלינג ושל פילנדרו קסטילה, אפרו-אמריקאי ממינסוטה, עוררו גל הפגנות ברחבי ארצות הברית. באחת ההפגנות בדאלאס, פתח מיקה ג'ונסון, איש צבא לשעבר, באש צלפים לעבר כוחות המשטרה ורצח חמישה מהשוטרים. הוא נהרג אחרי חילופי אש עם המשטרה ופיצוץ של רובוט ממולכד וברשותו התגלו חומרים לייצור פצצות שהעלו את החשד כי הוא תכנן מתקפה נרחבת יותר.



בפנייתו השבועית לאומה ביום שבת, התייחס אובמה לאירועים הקשים והביע את תקוותו כי על אף המתח העצום ביחסים הגזעיים בארצות הברית, הוא מאמין שהמשך ההידברות תסייע להתמודדות עם האתגרים.



"זה לא יתרחש בין לילה. הסוגיות שאנחנו מתמודדים אתן נמשכות עשורים, אפילו מאות שנים", אמר. "אבל אם אנחנו יכולים לפתוח את הלב שלנו ולראות את עצמנו זה בזה, אם נוכל לדאוג פחות לגבי במה הצד השני שגה ולדאוג יותר כיצד לפעול יחד באופן נכון, בתור חלקים שווים של משפחה אמריקאית אחת, אז אני בטוח שיחד, נוביל את ארצנו ליום טוב יותר".