"פוקימון גו" הופך כעת לכלי בידי משטרת ניו המפשייר, המבקשת להשתמש במשחק שכבש לאחרונה את עולם הגיימרים לתפוס מהגרים בלתי חוקיים. בימים האחרונים הופיע בדף הפייסבוק של משטרת ניו המפשייר פוסט שהכריז כי קציני משטרה זיהו את אחת מדמויות הפוקימון גו הכי נדירות, צ'אריזארד, סמוך לתחנת המשטרה המקומית. בפוסט הוזמנו אנשים להיות "אחד מבני המזל שיוכלו ללכוד את הפוקימון הנדיר בחצר המשטרה", והוא כלל רשימה של כ־500 מהגרים לא חוקיים שנכנסו לאחרונה לניו המפשייר והצליחו להימלט מכוחות המשטרה.



"אנחנו מזמינים רק מספר מצומצם של אנשים ללכוד את הפוקימון הנדיר", נכתב בפוסט, "אם שמכם מופיע ברשימה המצורפת, אתם אחד מבני המזל. בואו לתחנה כדי ללכוד את Charizard. מהרו לפני שהוא עוזב!". למרות היוזמה המקורית התברר כי המהגרים לא נפלו בפח, ועד כה לא בוצע מעצר אחד. עם זאת קציני המשטרה טרם איבדו תקווה שלתחנה יגיעו חלק מהמהגרים, בין היתר משום שהפוסט הפך עד מהרה לוויראלי וצבר יותר מ־13 אלף לייקים.



יצוין כי תופעת ה"פוקימון גו" תפסה תאוצה בשבועות האחרונים בכל רחבי העולם, ובחלק מהמקרים היא גרמה לפציעות ולנזק לאנשים שניסו ללכוד את הדמות הווירטואלית. משטרת מיזורי דיווחה רק בשבוע שעבר כי שודדים חמושים השתמשו ב"פוקימון גו" להוביל קורבנות תמימים למקומות מבודדים, שם שדדו אותם.