דגל מצויר של ארגון הטרור דאעש נמצא היום (שלישי) בחדרו של התוקף שדקר בגרזן ופצע ארבעה בני אדם אתמול ברכבת בעיר וירצבורג בגרמניה. לאחר מכן דווח בסוכנות הידיעות "אעמאק" כי דאעש נטל אחריות על הפיגוע וכי המחבל, פליט בן 17 ממוצא אפגני שביצע את המתקפה, הוא אחד מלוחמיו. המפגע נורה למוות על ידי כוחות הביטחון במקום ועדי ראייה סיפרו כי בעת המתקפה צעק "אללה הוא אכבר".



טרם נטילת האחריות בסוכנות הידיעות המזוהה עם דאעש, שר הפנים של בוואריה, יואכים הרמן, היה זהיר ואמר כי "עדיין מוקדם להעלות העשרות לגבי המניעים של התוקף, האם היה חבר בתנועה אסלאמיסטית והאם עבר תהליך הקצנה. עוד הוסיף השר כי שניים מהפצועים עדיין במצב אנוש , כשחלק מהנפגעים הם בני משפחה מסין. 



הצעיר תקף אמש את נוסעי רכבת ליד וירצבורג בעזרת גרזן ופצע ארבעה בני אדם. בנוסף לכך, 15 אנשים לקו בחרדה. התוקף כאמור, נורה למוות על ידי כוח משטרה. לפי הרשויות, הצעיר הגיע לגרמניה כקטין, ללא משפחה והתגורר בעיר אושנפורט בבוואריה.



משטרת בוואריה. צילום: רויטרס
משטרת בוואריה. צילום: רויטרס



התקיפה קרתה לאחר רגיעה קלה בדיונים על משבר הפליטים שחווה גרמניה. בשנה האחרונה, גלי פליטים מהמלחמות באפריקה ובמזרח התיכון הציפו את אירופה ופיצלו את הפוליטיקה הגרמנית. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אשר באה מהימין הגרמני, קיימה מדיניות שמקלה על פליטים להיכנס לגרמניה, דבר שגרם לתרעומת רבה בימין הגרמני, ובעיקר בתנועת פגידה שמתנגדת לקבלת פליטים למדינה.



החשש מטרור באירופה התגבר לאחר שביום חמישי האחרון, במהלך מסיבות יום הבסטיליה, יום העצמאות הצרפתי, צרפתי ממוצא טוניסאי ביצע פיגוע דריסה בעזרת משאית בעיר ניס שבצרפת. פיגוע בו נהרגו 84 אנשים ונפצעו מעל למאה. לפי הדיווחים, נהג המשאית, מוחמד לחוואיג', פתח באש לעבר החוגגים לאחר מכן, נכנס למשאית, אותה הצליח להכניס לאזור המוגן בתואנה שמטרתו לחלק גלידה לחוגגים ונסע כשני קילומטרים כשהוא פוגע באנשים עד שנורה למוות.