ארגון דאעש מפעיל תאי טרור רדומים בקרב הפליטים הסורים בלבנון. כך קובע דוח שהכינה אחת השגרירויות המערביות בביירות, שפורסם היום (שלישי) בעיתון הלבנוני "א-נהאר". העיתון ציטט מקור ממשלתי שאמר כי בשגרירות אינם מעוניינים לחשוף פרטים אודות התאים הרדומים, מחשש כי הלבנונים יתנגדו להבאת פליטים סורים ויהיו עוינים כלפיהם, מה שעלול להביא לגל של פליטים למדינות המערב.



הדוח מצדד במתן תעודות תושבות לאותם פליטים סורים, "כמו המצב עם כחצי מיליון פליטים פלסטינים. זאת, עד שהתנאים בסוריה יאפשרו את חזרתם". הדוח מציין, כי מצבם של הסורים עדיף מאשר מצב הפלסטינים, מפני שרבים מהם הקימו בתי עסק, והם מועסקים ברחבי לבנון.



בתוך כך מעלה הדוח חששות כי התאים הרדומים יתחילו במתקפה על חיזבאללה. פקיד בכיר חשף כי "הסעיף המדאיג ביותר בדוח זה הוא האפשרות לעימותים עם חיזבאללה". זאת, על מנת לשפר את תדמיתו בקרב הלבנונים, בשל מעורבותו בבוץ הסורי. על פי הדיווח, המועד לעימות זה קשור לראשי ארגון המדינה האסלאמית, וכן ישנה אפשרות שלוחמיו יובסו במערכה בסוריה. "עימותים אלו עלולים להיות הרסניים ללבנון", מזהיר הדוח. "הם עלולים לפתוח חזיתות נוספות ברחבי המדינה, מה שיזיק לכולם". הדוח ממליץ לכל אזרחי לבנון "לפעול למען יציבות המצב בקרב הפליטים".



במקביל לחששות מפני פעילות של דאעש בלבנון, פעולות טרור המבוצעות בשם המדינה האסלאמית מתרחשות באירופה. אמש, פליט ממוצא אפגני בן 17 דקר ארבעה אנשים באמצעות גרזן ברכבת בעיר וירצבורג בגרמניה. המפגע נורה למוות על ידי כוחות הביטחון במקום ועדי ראייה סיפרו כי בעת המתקפה צעק "אללה הוא אכבר". לאחר מכן נפתחה חקירה במהלכה דגל מצויר של ארגון הטרור דאעש נמצא בחדרו של התוקף. בסוכנות הידיעות "אעמאק" דווח כי דאעש נטל אחריות על הפיגוע וכי המחבל, שביצע את המתקפה, הוא אחד מלוחמיו.



זירת התקיפה ברכבת בגרמניה
זירת התקיפה ברכבת בגרמניה