נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ממשיך בטיהורים של מתנגדיו בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל בסוף השבוע. משרד החינוך באנקרה שלל היום (שלישי) את רישיון ההוראה של 21 אלף מורים העובדים במוסדות פרטיים. ממשרד החינוך נמסר כי הרישיונות נשללו על בסיס מידע שהמורים האלה קשורים לפעילות טרור, אולם לא נמסרה הרחבה. 



בנוסף פוטרו 492 אנשים ממשרד הדתות, 257 ממשרד ראש הממשלה ו-100 אנשי מודיעין. אתמול הושעו למעלה מ-8,000 שוטרים ונדרשו להפקיד את נשקם.



ההודעה על המהלך באה זמן קצר לאחר שדווח כי המועצה להשכלה גבוהה בטורקיה הורתה על פיטוריהם של 1,577 דיקנים באוניברסיטאות ברחבי המדינה.



גם התקשורת לא נשארה חסינה מהפעילות הממשלתית. הגוף למפקח על השידורים ביטל את רישיונות השידור של כל תחנות הטלוויזיה והרדיו שנקבע כי יש להן קשרים לתנועה הדתית שנטען כי היא האחראית לניסיון ההפיכה. המועצה העליונה לרדיו ולטלוויזיה אמרה בהצהרה באתר האינטרנט שלה כי ההחלטה התקבלה בישיבה מיוחדת לאחר ניסיון ההפיכה. 

בתוך כך, ארצות הברית הודיעה כי לא קיבלה שום בקשת הסגרה ממשלת טורקיה לגבי פתהוללה גולן, המתנגד למשטר שנמצא בגלות בפנסילבניה, שממשלו של ארדואן מאשים באחריות לניסיון ההפיכה, אולם גורם במחלקת המדינה אמר כי הממשל באנקרה רמז שזה יקרה. "אנחנו לא יכולים לאשר קבלה ממשית של בקשת הסגרה, אבל אנחנו נמצאים בקשר עם שלטונות הטורקיים", אמר הגורם לסוכנות הידיעות רויטרס, "הם רמזו שהם יגישו אחת.


ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים תקף את הממשל האמריקאי על חוסר רצונו להסגיר את גולן ואמר כי ארצות הברית לא חיפשה הוכחות כאשר כלאה אלפים בגואנטנמו בלי משפט.

אתמול דווח כי מפקד חיל האוויר, אקין אוזטורק, הודה כי תכנן את ניסיון ההפיכה שבוצע ביום שישי בטורקיה, כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו". הבכיר לשעבר צוטט על ידי החוקרים באומרו כי "פעל מתוך כוונה לבצע הפיכה". בתוך כך הפיצה סוכנות הידיעות תמונות בהן נראה המפקד לשעבר כשהוא סובל מפציעות בראשו ובפלג גופו העליון. לצד הפרסום על הווידוי, מוקדם יותר אמר הגנרל כי הוא מכחיש כל קשר לניסיון ההפיכה והתעקש כי ניסה לעצור אותה.