המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, הגיע הלילה (שישי) לחתום בנאומו את הוועידה הרפובליקנית בקבליבלנד. "אני מקבל את המינוי כמועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות בענווה גדולה. יחד, נוביל את המפלגה שלנו בחזרה לבית הלבן, ואת המדינה שלנו בחזרה למקום בטוח, שגשוג ושלום. אנחנו נהיה מדינה של נדיבות וחמימות, אבל גם של חוק וסדר", אמר טראמפ. והוסיף: "החל מה -20 בינואר, 2017, הביטחון ישוב חזרה". 



במהלך נאומו, טראמפ תקף בחריפות את המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון: "מזכירת המדינה פעלה באופן לא חוקי כשאחסנה את המיילים על השרת הפרטי שלה. היא מחקה 33 אלף מיילים ולכן רשויות החוק לא ראו את הפשע שלה. הילרי העמידה את המדינה שלנו בסיכון, כשהיא משקרת על כך בפנים. השחיתות במדינתו הגיעה לרמה שלא נראתה בעבר". טראמפ הוסיף: "למעשה, ההישג הגדול ביותר שלה עשוי להיות ביצוע פשע כה מחפיר עד כדי כך שהצליחו להחליק את זה. אחרים, שעשו הרבה פחות שילמו מחיר כבד". הוא המשיך לתקוף את קלינטון ואמר כי ההבדל העיקרי בינו לבינה שהוא "ישים את אמריקה במקום הראשון".



"יתמקד בחזון, לא יפחד להגשים יעדים"

"נעבוד יחד עם כל המדינות שהן בנות ברית שלנו, במאבק מול אנשי ארגון הטרור דאעש, וזה כולל גם שיתוף פעולה עם מדינת ישראל", הדגיש טראמפ.


לפני איל ההון, נאמה בתו, איבנקה טראמפ ושיבחה את אביה: "יש לנו את הסיכוי להשיב את המורשת שלנו כמדינה, עם חלומות גדולים, ולהפוך את האפשרי לקיים. כנשיא, אבי יתמקד בחזון, ובתמונה הגדולה ולא יפחד להשיג את היעדים שהוא יציב לעצמו והוא יהיה חסר פשרות ונחוש להשיג אותם". 

ויאנקה טרמאפ. צילום: רויטרס
ויאנקה טרמאפ. צילום: רויטרס

 

עוד טרם נאומו של טראמפ הצליח הסנאטור טד קרוז, שהתמודד מול טראמפ בפריימריז, לעורר סערה עצומה באולם כאשר סירב לתמוך באופן מפורש במועמד הרפובליקני. "אל תישארו בבית בנובמבר. אם אתם אוהבים את המדינה שלנו, ואם אתם אוהבים את ילדיכם, קומו והצביעו בהתאם למצפון שלכם, הצביעו עבור מועמדים שבהם אתם בוטחים כי יגנו על החוקה ועל החופש שלנו".

דבריו של קרוז עוררו זעם בקרב הקהל, שהחל לצעוק "אנו רוצים את טראמפ" ושרק בוז לנואם. במהלך המהומה הגדולה שפרצה באולם החליטו אנשי הביטחון להבריח את אשתו של קרוז, היידי, אל מחוץ לאולם הכנסים מחשש כי חברי הוועידה ינסו לפגוע בה בעקבות דברי בעלה. גם קרוז עצמו ספג עלבונות מחברי הוועידה לאחר שירד מהבמה.