משטרת גרמניה בודקת חשד כי היורה כי הצעיר שביצע את הירי במרכז הקניות במינכן פיתה ילדים להגיע למקום בתמורה לארוחה חינם בסניף מקדונלדס במקום. תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה ו-16 נפצעו. מפקד משטרת מינכן, הוברטוס אנדרה, אמר על עמוד הפייסבוק החשוד, כי "הוא רק חלק מהחקירה הנרחבת שאנחנו מבצעים".
על פי דיווחים במדינה, עמוד פייסבוק מזויף קרא לילדים להגיע למסעדה אתמול אחר הצהריים, זמן קצר לפני שהיורה יצא מהשירותים והחל לירות בצעירים שנמצאים במקום באמצעות אקדח.

לדברי אנדרה, בשלב מסוים במהלך המצוד אחר היורה, אחד הרכבים שהתשתתפו בו היה במגע עם היורה ואף פתח באש לעברו. נתיחה תקבע אם הוא נפגעה מהירי הזה.



מפקד המשטרה הוסיף כי ליורה, צעיר בן 18 ממוצא איראני, שלאחר מכן התאבד, היתה אזרחות כפולה, והוא חי בגרמניה לפחות שנתיים ואולי יותר. אמש פשטו כוחות קומנדו של המשטרה על ביתו של היורה,  שם חי עם הוריו, בפרבר מקסוורסטד. שכנים תיארו אותו כ"אדם שקט".

נכון לעכשיו, עדיין לא ידוע מה היה המניע של היורה, והאם מדובר באירוע טרור או שמא ירי על רקע אחר. דיווחי סותרים של עדי ראייה מקשים על פענוח התעלומה, שכן חלקם שמעו את היורה צועק "אללה אכבר", ואילו אחרים טענו כי צעק "אני גרמני".

בתוך כך, לתקרית הירי יש השלכות על החיים בבירת בוואריה. פסטיבל בירה שהיה אמור להיערך בעיר בסוף השבוע בוטל, בגלל חוסר הוודאות בנוגע לביטחון", כדברי המארגנים.