התפתחות בחקירת אירוע הירי במרכז הקניות במינכן, בו נרצו תשעה בני אדם, בהם שבעה נערים. מן המשטרה נמסר כי היורה, עלי סונובלי שמו, בן 18 מוצא איראני היה אדם בודד ולוקה בנפשו וכי לא היה לו קשר לארגון דאעש או לארגון טרור אחר. 



במסיבת עיתונאים שנערכה היום, אמר מפקד משטרת מינכן כי בחיפוש בביתו נמצאו מסמכים בהם טען שסבל מבריונות בבית הספר וכי לקה במחלת נפש, זאת על פי מסמכים שנמצאו בביתו לאחר הירי. עוד נתגלה בפשיטה על ביתו, כי הוא קרא על מקרי ירי המוני לפני שיצא למרכז הקניות אולימפיה, שם בוצע הטבח.  



במהלך הלילה פשטה המשטרה על ביתו של סונובלי, לקחה את אביו, נהג מונית, לחקירה. מן החקירה עולה כי המשפחה גרה בפרבר מקסוורסטד בשנתיים האחרונות. שכנים תיארו את סונובלי כ"אדם שקט". 



לצוות החקירה עדיין אין מושג מדוע החליט סונובלי לצאת למסע הרצח שלו. עדי ראייה סיפרו כי לפני שהחל לירות לכל עבר, צעק "אללה אכבר" ו"אני גרמני".



בתוך כך, המשטרה ממשיכה בבדיקת החשד כי היורה כי הצעיר שביצע את הירי במרכז הקניות במינכן פיתה ילדים להגיע למקום בתמורה לארוחה חינם בסניף מקדונלדס במקום. תשעה בני אדם נהרגו בתקיפה ו-16 נפצעו. מפקד משטרת מינכן, הוברטוס אנדרה, אמר על עמוד הפייסבוק החשוד, כי "הוא רק חלק מהחקירה הנרחבת שאנחנו מבצעים".
על פי דיווחים במדינה, עמוד פייסבוק מזויף קרא לילדים להגיע למסעדה אתמול אחר הצהריים, זמן קצר לפני שהיורה יצא מהשירותים והחל לירות בצעירים שנמצאים במקום באמצעות אקדח.

על פי ההערכות, הפוסט המדובר, פורסם בחשבון שהוקם זמן קצר קודם לכן, בשמה של נערה יפה עם חזות מזרח תיכונית. וכך נכתב בפוסט: "בואו היום ב-16:00 למקדונלדס באולימפיה (מרכז הקניות בו בוצע הטבח-מ"א). אני אתן לכם אם תרצו, אבל לא יותר מדי יקר". האש עצמה נפתחה כמעט שעתיים לאחר השעה המצוינת בפוסט, ב-17:50, לפני שיצא החוצה וירה על העוברים והשבים.