אירוע הירי במרכז הקניות במינכן: צ'אואן חוסיין, שכנתו של עלי סונובלי, הצעיר בן ה-18 ממוצא איראני שרצח אתמול במרכז קניות במינכן תשעה בני אדם, בהם שבעה נערים, לאחר שככל הנראה היה אדם בודד ולוקה בנפשו, סיפרה היום (שבת) על הרוצח: "הוא לא משך שום תשומת לב". חוסיין אמרה לכתבים שהתושבים בבניין בו התגורר הרוצח נמצאים בהלם לאחר שנודע להם כי היורה חי בשכנות אליהם.



לדבריה, משפחתה קיימה קשרים שוטפים עם אביו ואחיו של הרוצח: "אף פעם לא שמתי לב לילד, אני לא באמת פגשתי את הנער בן ה-18, אבל הרבה פעמים ראיתי את אבא שלו בגלל שבתינו צמודים. אביו מאוד נורמלי, תמיד אמר 'שלום'", אמרה והוסיפה כי היו יחסים טובים גם עם אבא שלה משום ששניהם עבדו כנהגי מוניות ומדי פעם דיברו על העבודה שלהם". עוד היא אמרה כי אחיה שיחק כדורגל עם אחיו של הרוצח.



מניחים פרחים בזירת אירוע הירי במינכן. צילום: רויטרס
מניחים פרחים בזירת אירוע הירי במינכן. צילום: רויטרס



"מעולם לא ראיתי אותו ואולי הוא היה קליני", הוסיפה חוסיין והתכוונה לכך שסונובלי היה תחת טיפול תרופתי בשל בעייתו הנפשית, "הוא לא משך תשומת לב. שמעתי שהוא היה עובד בחלוקת עיתונים ואני מופתעת שזה קרה בשכונתנו. לא ישנתי בכלל, אני בוכה ללא הפסקה. חבר של אחותי היה גם בין האנשים שנורו כך שכולנו מזועזעים, אף אחד לא ישן בשלווה", הוסיפה.



עלי סונובלי. צילום: צילום מסך Mirror
עלי סונובלי. צילום: צילום מסך Mirror



בתוך כך, מוקדם יותר במסיבת עיתונאים, אמר מפקד משטרת מינכן, הוברטוס אנדרה, כי בחיפוש בביתו של הרוצח נמצאו מסמכים בהם טען שסבל מבריונות בבית הספר וכי לקה במחלת נפש. עוד נתגלה בפשיטה על ביתו, כי הוא קרא על מקרי ירי המוני לפני שיצא למרכז הקניות אולימפיה, שם בוצע הטבח. בנוסף, בודקת המשטרה האם הרוצח פיתה ילדים להגיע למקום בתמורה לארוחה חינם בסניף מקדונלד'ס במקום. בנוסף לקביעת המניע באופן ודאי, המשטרה תצטרך לברר כיצד בן ה-18 קיבל את הנשק בו נעשה שימוש בהתקפה במדינה שמערכת בקרת הנשק בה מתוארת על ידי הקונגרס האמריקאי "בין המחמירות ביותר באירופה". בעקבות אירוע הירי, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל תיפגש עם ראש המטה שלה פיטר אלטמאייר ושר הפנים תומאס דה מייזר וכן שורה של אנשי מודיעין כדי לסקור את האירוע.



שוטרים ליד מרכז הקניות במינכן. צילום: רויטרס
שוטרים ליד מרכז הקניות במינכן. צילום: רויטרס



כזכור, הצעיר הלוקה בנפשו נכנס אתמול למרכז קניות במינכן שבגרמניה ופתח באש לעבר שוהים בסניף מקדונלד'ס במקום ורצח תשעה אנשים בהם שבעה נערים ופצע 16 אנשים. בתחילה נראה היה כי האירוע הוא פיגוע טרור, בעיקר לאחר שבוע בו בוצע פיגוע קטלני בעיר ניס שבצרפת ופיגוע נוסף בו צעיר תקף בגרזן נוסעי רכבת בעיר וירצבורג, שגם היא בחבל בוואריה ופצע אנושות ארבעה. אך עם התפתחות החקירה וחשיפת סרטון וידאו בו נראה היורה צועק קללות כלפי זרים ואף אומר בשלב מסוים כי הוא על תרופות מסתמן כי האירוע בוצע על רקע מצבו הנפשי.