אירוע הירי במינכן: מתחילים להתברר הפרטים אודות עלי סונובלי, הצעיר בן ה-18 שהגיע אתמול למרכז קניות במינכן שבגרמניה ופתח באש לעבר שוהים בסניף מקדונלד'ס תוך שהוא רצח תשעה אנשים בהם שבעה נערים ופצע 16 אנשים. היום (שבת) פורסם כי היורה בן ה-18 הוא בנו של נהג מונית והיו לו אזרחות גרמנית וגם אזרחות איראנית. הוא נולד וגדל בעיר לפני אירוע הירי בו בסופו ירה בעצמו ומת. סונובלי השתמש באקדח גלוק תשעה מילימטר חוקי, שהיו בו 300 כדורים, כשיצא לבצע את מה שהמשטרה קוראת לו "אירוע ירי קלאסי".



המספר הסידורי של הנשק בו השתמש הרוצח הוסר והמשטרה מנסה כעת להתחקות כיצד סונובלי הגיע אליו. גופתו של היורה נמצאה במרחק של קילומטר מזירת הטבח במרכז קניות אולימפיה ורובוט משטרתי שימש את השוטרים כדי לחפש בגופו חומרי נפץ אחרי שהוא ירה בעצמו. בנוסף, כפי שפורסם מוקדם יותר, סונובלי פתח עמוד בפייסבוק יום לפני הירי, בו מסרים על כך שמקדונלד'ס מציעה ארוחה בחינם ולפי המשטרה, במעשה זה ניסה לפתות הגעת ילדים למקום. סונובלי כתב בפרופיל בדוי של בחורה: "בואו בארבע למקדונלד'ס, אני אוכל לקנות לכם משהו אם תרצו, אבל לא יקר מדי".



מניחים פרחים בזירת אירוע הירי במינכן. צילום: רויטרס
מניחים פרחים בזירת אירוע הירי במינכן. צילום: רויטרס



במסיבת עיתונאים שערכה המשטרה הבוקר, מפקד המשטרה, הוברטוס אנדרה, אמר שיש אינדיקציות כי היורה היה תחת טיפול פסיכיאטרי, טיפול נגד דיכאון וכי אין הוכחה שהיה לו כל קשר לארגון דאעש או לפליטים. עוד נחשף כי בתרמילו של סונובלי נמצא ספר בשם "חולים בראש: למה סטודנטים הורגים", ספר שנכתב על ידי ד"ר פיטר לנגמן, מומחה לפסיכולוגיה שכתב על ירי בארצות הברית. כמו כן, קיימים דיווחים כי המשטרה מצאה משחקי מחשב אלימים בבית הנער.



שכן של סונובלי תיאר את היורה כ"שקט מאוד". סטפן, בעלים של בית קפה מקומי אמר עוד כי "שפת הגוף שלו הייתה של מישהו שהיה מאוד ביישן והוסיף: "הוא מעולם לא נכנס לבית הקפה - הוא היה רק ​​שכן והוציא את הזבל, אבל אף פעם לא דיבר". צ'אואן חוסיין, שכנה נוספת אמרה כי "הוא לא משך שום תשומת לב". חוסיין אמרה לכתבים שהתושבים בבניין בו התגורר הרוצח נמצאים בהלם לאחר שנודע להם כי היורה חי בשכנות אליהם. "שמעתי שהוא היה עובד בחלוקת עיתונים ואני מופתעת שזה קרה בשכונתנו. לא ישנתי בכלל, אני בוכה ללא הפסקה. חבר של אחותי היה גם בין האנשים שנורו כך שכולנו מזועזעים, אף אחד לא ישן בשלווה", הוסיפה.



כוחות משטרה בזירת אירוע הירי במינכן. צילום: רויטרס
כוחות משטרה בזירת אירוע הירי במינכן. צילום: רויטרס



בתוך כך, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כינסה מסיבת עיתונאים בעקבות אירוע הירי ואמרה שהיא מתאבלת על ההרוגים והבטיחה כי שירותי הביטחון יעשו הכל כדי להבטיח את שלום הציבור. "כולנו - ואני אומרת את זה מטעם הממשל הפדרלי כולו, מתאבלים בלב כבד על אלה שלעולם לא יחזרו למשפחותיהם", אמרה מרקל. היא הוסיפה: "למשפחות, ההורים והילדים שבשבילם היום הכל נראה ריק וחסר טעם, אני אומרת באופן אישי ובשם של אנשים רבים בגרמניה: אנו חולקים את הכאב שלכם, אנחנו חושבים עליכם ואנו סובלים איתכם".