הרשויות בטורקיה עצרו את יד ימינו של פתהוללה גולן, האיש שנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן מאשים אותו שעמד מאחורי ניסיון ההפיכה הכושל במדינה, כך מסר גורם בארמון הנשיאות. על פי הגורם, עוזרו של גולן, חאליס האנצ'י, הגיע לטורקיה יומיים לפני ניסיון ההפיכה.



אתמול נעצר גם אחיינו של גולן, מוחמט סאיט גולן, בהוראה של התובע הראשי באנקרה. בעבר נעצר קרובי משפחה אחרים של איש הדת הגולה בארצות הברית.



בראיון לערוץ פראנס 24, אמר ארדואן, כי יוזמי הקנוניה "מתחילים להתוודות", והדגיש כי על פי העדויות של ראשי ניסיון ההפיכה, "הם קיבלו הוראות מפנסילבניה", שם יושב גולן. "הם אפילו ניסו לגרום למפקד הצבא, שהוחזק כבן ערובה, לדבר עם גולן ישירות", הוסיף הנשיא.



המעצרים של המקורבים לגולן הם חלק מהמאמצים של אנקרה להביא להסגרתו מארצות הברית, בטענה שהוא זה שעמד מאחורי ניסיון ההפיכה. גולן עצמו מכחיש את ההאשמות נגדו ואף גינה את ניסיון ההפיכה. הוא גם טען כי תומכיו מופללים במה שהוא כינה כפרובוקציה שבוימה על ידי ארדואן עצמו.  



בתוך כך, הטיהורים של מתנגדי המשטר באנקרה נמשכים: אתמול ניצל ארדואן, לראשונה, את מצב החירום שהוכרז במדינה, וחתם על צווים המורים לסגור אלפי בתי ספר פרטיים, ארגוני צדקה ואף 15 אוניברסיטאות. הצו הוצא נגד ארגונים החשודים בקשר לפתהוללה גולן, איש הדת הטורקי הגולה בארצות הברית, שהמשטר מאשים אותו בעמידה מאחורי ניסיון ההפיכה. בנוסף, חתם ארדואן על צו המרחיב את תקופת המעצר של חשודים ללא כתב אישום ל-30 יום במקום ארבעה בלבד, וזאת על מנת לאפשר חקירה מלאה של ניסיון ההפיכה.