לראשונה נולד בעיר ניו יורק תינוק עם מיקרוצפלוס (היקף ראש קטן), והוא סובל מבעיות קשות בהתפתחות המוח. התופעה מיוחסת להידבקות שלו מאמו בווירוס הזיקה. עד כה הוביל הווירוס ללידתם של כ־1,500 תינוקות עם הפגם, רובם בברזיל.



התינוק שנולד בניו יורק הוא חלק מתופעה גדלה והולכת של תינוקות הנולדים עם ראש קטן וסובלים מבעיות ראייה, מאובדן שמיעה וממוגבלות שכלית.


לאחרונה מצטברים בארה”ב דיווחים על עשרות תינוקות שהיקף ראשם קטן כתוצאה מהידבקות בנגיף הזיקה, הממשיך להתפשט בעולם. מאז האביב האחרון נולדו תינוקות עם תופעה זו בין היתר בניו ג’רזי ובפלורידה. כמו במקרים נוספים שדווחו, גם האם שילדה את התינוק בניו יורק ביקרה לפני הלידה בארצות הנגועות בזיקה, וכשחזרה לארה”ב נשאה את הנגיף בגופה.



ממערכת הבריאות בניו יורק מסרו שהתינוק נבדק ונמצא לוקה בנגיף הזיקה לאחר שנולד בבית חולים בעיר. “לא מפתיע שבעיר קוסמופוליטית כמו ניו יורק יש אנשים שנוסעים למקומות רבים בעולם, אך המקרה המצער הזה הוא תזכורת כואבת לתוצאות הטרגיות שעלולות להתרחש כתוצאה מכך”, אמרה ד”ר מרי באסט, נציגת מערכת הבריאות בעיר ניו יורק. “אנחנו עוקבים מקרוב אחר מצב בריאותו של התינוק, ונספק למשפחה את השירותים הנדרשים כדי לסייע בטיפול בו”, הוסיפה. בעקבות המקרה נבדקו כ־2,000 נשים בהריון מהעיר ניו יורק שידוע כי נסעו לאזורים נגועים בזיקה, ו־41 מתוכן נמצאו כנושאות את הנגיף.