משטרת הודו עצרה היום (שני) שני חשודים באונס צעירה ישראלית, שעלתה איתם טרמפ בדרכה לעיירת הנופש הפופולרית מנאלי שבצפון המדינה. הצעירה בת ה-25 התלוננה במשטרה המקומית כי שני גברים אנסו אותה בשולי העיירה בנקודה שלא הצליחה לזהות, ואז הורידו אותה במנאלי. נמשך המצוד אחרי חשודים נוספים שהיו במכונית בזמן האונס. לפי חוקרי המשטרה במדינת הימצ'ל פרדש, הצעירה סיפרה בתלונתה כי ביום ראשון לפנות בוקר היא רצתה לנסוע ממנאלי לעיר קאזה כדי לטייל בעמק ספיטי שבהרי ההימלאיה. חבריה של הישראלית ששהו עמה במנאלי, עזבו עוד קודם לעיירה הסמוכה קילונג.



בתלונתה סיפרה הישראלית כי היא המתינה למונית, אלא שאז ניגשה אליה מכונית אחרת והציעה לה טרמפ. הצעירה, שחשבה שמדובר במונית על אף שלא היה לכלי הרכב מספר רישוי, נענתה בחיוב. "היו שישה אנשים בתוך המכונית ושניים מהנוסעים אנסו אותה", תיאר המפקח הבכיר, פדאם צ'אנד. אחרי האונס, שהתרחש בנקודה בלתי ברורה בפאתי העיירה, החזירו אותה הנוסעים למנאלי ונטשו אותה.



כעבור שעות אחדות, הגיעה הצעירה לתחנת המשטרה ודיווחה על האונס. היא עברה בדיקות רפואיות ראשונות בבית חולים מקומי שהראו כי היא אכן עברה תקיפה מינית. לאחר מכן הועברה הישראלית לבדיקות בעיירה מנדי ומשם הועברה לבית חולים בעיר בילספור. היום נמסר כי חל שיפור במצבה.



בעקבות התלונה, הקימה המשטרה שלושה צוותי חקירה ונפתח מצוד אחרי החשודים בביצוע האונס. החוקרים החלו לבחון את הצילומים ממצלמות המעקב במעגל סגור שמוצבות ברחבי מנאלי בתקווה לאתר את המעורבים, וזאת מאחר שהצעירה התקשתה לתאר את האזור שבו התרחש האונס או את כלי הרכב שבו נסעה.



מאוחר יותר היום חלה פריצת דרך בחקירה, כאשר החוקר הבכיר פדאם צ'אנד מסר כי המכונית שבה לפי החשד בוצע האונס אותרה בקולו, מדרום למנאלי, וכי שני בני אדם נעצרו לצורך חקירה. "השוטרים בוחנים את כל צילומי המעקב. מאחר שהיה חשוך קשה לראות, אבל אנחנו מלאי תקווה שנעצור את כל האשמים", אמר.



ממשרד החוץ בירושלים נמסר כי הם מעודכנים בפרטים. "המשטרה ההודית אישרה לקונסול כי היא קיבלה תלונה מאישה ישראלית שאמרה שהיא עברה אונס קבוצתי", אמר דובר המשרד, עמנואל נחשון.



לא מצאה מונית ועלתה על טרמפ. תחבורה בהודו. צילום: ארכיון
לא מצאה מונית ועלתה על טרמפ. תחבורה בהודו. צילום: ארכיון




אונס קבוצתי – מכת מדינה בהודו



תלונתה של הצעירה הישראלית על אונס קבוצתי בעיירה מנאלי היא התקרית השלישית של תקיפה מינית נגד תיירות זרות בצפון הודו בארבע השנים האחרונות.



במאי 2012, התלוננה צעירה אוסטרלית בת 22 כי גבר שאותו הכירה בפייסבוק, אנס אותה בעיירה קאסול, צפונית מזרחית לקולו. לטענתה, האונס בוצע בחדר במלון וכי הגבר ניצל את היותה חסרת הכרה אחרי שהשתתפה במסיבה. המשטרה עצרה את החשוד כעבור ימים אחדים אחרי שבחנה את חשבון הפייסבוק ואת הטלפון הנייד.



שנה לאחר מכן, ביוני 2013, עברה תיירת אמריקאית בת 29 אונס קבוצתי בתוך משאית במהלך טרמפ לילי מוושישט למנאלי והאנסים גם שדדו את הכסף שלה ואת הטלפון הנייד שלה. המשטרה הצליחה לעצור שלושה נהגי משאיות בעלי אזרחות נפאלית שביצעו את האונס.



תקרית נוספת של תקיפה מינית קשה נגד אזרחית זרה התרחשה בשנת 2009, כאשר צעירה בריטית בת 18 שהתנדבה בתור מורה נאנסה על ידי שני נהגי מונית בעיירה פלמפור, מערבית למנאלי.



התופעה של מקרי אונס קבוצתיים נחשבת למכת מדינה בהודו, על אף שבשנים האחרונות הוחרפו החוקים נגד אנסים. המקרה שעורר את הסערה הגדולה ביותר התרחש בדצמבר 2012, כאשר ג'יוטי סינג, סטודנטית לרפואה בת 23, הותקפה באלימות על ידי שישה גברים שאנסו אותה בעת שנסעה עם החבר שלה באוטובוס ציבורי בדלהי. הצעירה הושלכה מהרכב וזמן קצר לאחר מכן היא מתה מפצעיה. ארבעה מהמעורבים ממתינים לביצוע עונש מוות, נאשם נוסף תלה את עצמו בכלא ונער בן 18 נידון לשלוש שנים בכלא לקטינים.