דאעש טוענים כי הם פגעו במטוס קרב אמריקאי קרוב לבסיס חיל אוויר בעיראק. סוכנות הידיעות "אעמאק" שמשמשת כערוץ המדיה הרשמי של דאעש דיווחה כי מטוס קרב הופל קרוב לבסיס חיל האוויר, המשותף לכוחות האמריקאים והעיראקים, במזרח אנבר. דווח כי צוות המטוס נהרג. אתרי חדשות מקומיים דיווחו כי דאעש הפילו את המטוס, אך לא דיווחו על נפגעים. צבא ארה"ב טרם הגיב לטענות ארגון הטרור. טרם פורסמה תגובה מטעם ארה"ב בנושא.





מוקדם יותר היום דאעש לקח אחריות על הפיגוע שבוצע בליל אמש באנסבך, גרמניה. סרטונים אסלאמיים נמצאו בטלפון הסלולרי של המחבל המתאבד הסורי שהביא לפציעתם של 15 בני אדם. בסרטונים נראה המחבל מאיים בערבית כי יבצע "פיגוע נקמה בגרמנים" ונשבע אמונים לדאעש. שר הפנים של בוואריה, יואכים הרמן, אמר כי שני טלפונים, מספר כרטיסי סים ומחשב נייד נמצאו על גופתו וכן במקום מגוריו של המפגע. לדברי השר, בהתאם לממצאים, אין ספק כי מדובר באירוע טרור. לאחר מכן סוכנות הידיעות "אעמאק" כי הארגון הטרור נטל אחריות על הפיגוע שאירע סמוך לפסטיבל המוזיקה באנסבך.



במקביל נבדק האם פעל המחבל לבדו או בשיתוף פעולה עם אחרים. הרשויות בבוואריה, שם בוצע הפיגוע, מסרו כי המטען נבנה בצורה שנועדה להרוג מספר רב של בני אדם. ציוד נוסף שנועד להכנת מטענים נמצא במקום מושבו של המחבל, בין היתר אותרו בנזין וסוללות.