דונלד טראמפ ממשיך לספק אמירות שערורייתיות, שהפעם נראות כמו תמיכה בריגול רוסי בתוך ארצות הברית: המועמד הרפובליקני לנשיאות הצהיר הערב (רביעי) כי הוא מקווה שרוסיה תשיג את עשרות אלפי המיילים החסרים משרת הדואר של הילרי קלינטון, שחלקם לפי החשד היו בסיווג גבוה ביותר. קלינטון, אשר נחקרה על ידי הבולשת ועמדה על סף כתב אישום פדרלי אחרי שהשתמשה בשרת דואר פרטי בעת שהייתה מזכירת המדינה, העבירה למחלקת המדינה כ-30 אלף תכתובות, אולם טענה כי כ-30 אלף מיילים נוספים נמחקו מאחר שהיו בעלי אופי פרטי. תוכן המיילים החסרים אינו ידוע, אולם רבים מבין אלה שנחשפו על ידי מחלקת המדינה בשנה האחרונה, כללו גם תכנים מסווגים.



על רקע חקירת הבולשת כי האקרים רוסים הם שפרצו למאגרי הוועידה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית וסיפקו לאתר ויקיליקס את המיילים שעוררו סערה במפלגה בימים האחרונים, הביע הערב טראמפ את תקוותו כי ההאקרים גם השיגו את המיילים הנעלמים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות. "אם הם פרצו למחשבים, כנראה יש להם את 33 אלף המיילים שלה, אני מקווה שיש להם", אמר המועמד הרפובליקני במסיבת עיתונאים במלון במיאמי. "כנראה יש להם את 33 אלף המיילים שלה שהיא איבדה ומחקה. אתם תראו כמה דברים יפים, עוד תראו". הוא אף הפנה קריאה ישירה למוסקבה והכריז: "רוסיה, אם את מקשיבה, אני מקווה שתוכלו למצוא את 33 אלף המיילים שנעלמו. אני חושב שתזכו לשבחים אדירים מהתקשורת".



תומך בריגול רוסי? דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



"הרוסים רוצים לסייע לטראמפ"


אולם הדברים עוררו תרעומת מצד עיתונאים בכירים רבים. "כתבים במסיבת העיתונאים, כדאי שתשימו לב - טראמפ רוצה שרוסיה תרגל נגד ארצות הברית, תפסיקו לשאול אותו על השאיפות לכאורה של בנו לרוץ לראשות עיר", צייץ ג'פרי גולדברג מהאטלנטיק. העיתונאית לורה רוזן מאל מוניטור תהתה "האם הבחור הזה באמת מקבל תדרוכים מודיעיניים?".



מאז הדלפת המיילים של בכירי המפלגה הדמוקרטית בסוף השבוע, טענו מקורביה של קלינטון כי מדובר בפריצה רוסית מכוונת שנועדה לסייע לטראמפ, שלא פעם שיבח את מדיניותו של הנשיא ולדימיר פוטין ואף רמז כי יהיה מוכן לעזוב את המחויבויות האמריקאיות בברית נאט"ו. "מה שמטריד אותנו זה שמומחים אומרים שאנשים שפועלים מטעם רוסיה פרצו לוועדה הדמוקרטית הלאומית וגנבו את המיילים האלה. מומחים אחרים אומרים כעת שהרוסים משחררים את אותם על מנת לסייע לטראמפ", אמר מנהל הקמפיין של קלינטון, רובי מוק. "כשמחברים את כל זה, זו תמונה מטרידה. ואני חושב שהבוחרים צריכים לחשוב על זה. אני לא חושב שזה מקרי שהם פורסמו כעת, על מנת ליצור נזק מקסימלי ולסייע לבחור את טראמפ".