אסון כבד אירע היום (שבת) בטקסס ארצות הברית, כאשר לפחות 16 בני אדם נהרגו בהתפוצצות כדור פורח. עדי ראייה סיפרו כי סמוך לשעה 7:40 בבוקר (שעון מקומי), הם הבחינו בכדור שעולה בלהבות ומתרסק באחו סמוך למרכז העיר לוקהרט, הנמצאת כ-50 ק"מ מאוסטין, בירת טקסס. מחקירה ראשונית עולה כי סמוך לשעה 7:40 בבוקר (שעון מקומי), התקבלה שיחה ראשונה מהמוקד המשטרתי למשרדו של השריף המקומי לאחר שבתחילה סברו בטעות כי מדובר בתאונת דרכים ורכב שעלה בלהבות.



למרבה התדהמה, לאחר שהגיעה ניידת משטרה לזירת האסון התברר כי לא מדובר ברכב שרוף אלא בסל - החלק המרכזי של כדור האוויר הפורח שהוטח על הקרקע ועדיין בער. חלקים אחרים מהכדור התגלו באחו כאשר כמה מהם התגלו ישירות מתחת לקווי מתח, עובדה שהקשתה על חילוץ הקורבנות. בתוך כמה שעות התמלא האחו בניידות משטרה ואמבולנסים והכניסה לאזור נאסרה לחלוטין.



על פי הממצאים הראשונים, כדור האוויר הפורח עלה בלהבות והתרסק באחו סמוך למרכז העיר לוקהרט, הנמצאת כ-50 קילומטרים מאוסטין, בירת טקסס. הלהבות פרצו ככל הנראה בחלקו של הסל בכדור, ועד מהרה הוא התרסק וחלקיו התפזרו לכל עבר באחו. ממשרדו של השריף המקומי נמסר כי "הכדור אויש על ידי הנוסעים וככל הנראה לא נותרו שורדים מהאסון". עוד נמסר כי "שמות הקורבנות כולל שמו של הטייס יפורסמו רק לאחר שקרובי משפחותיהם יקבלו דיווח על הטרגדיה", נמסר מהרשויות.



תושב האזור, שסירב להזדהות בשמו, סיפר לכלי התקשורת המקומיים כי בכדור הפורח היו "הבוס שלי וחלק מהעובדים שלנו שפשוט יצאו למה שאמור היה להיות טיסה מהנה". לדברי התושב, הקבוצה אמורה הייתה לנחות כחצי שעה לאחר שהכדור התרסק לקרקע.



מקום ההתרסקות בטקסס. צילום: יוטיוב
מקום ההתרסקות בטקסס. צילום: יוטיוב



בטקסס קיימת תעשייה משגשגת של כדורי אוויר פורחים וחברות רבות מעניקות בונוס לעובדיהן כאשר מטיסות אותם בכדורים. בחלק מכדורי האוויר הפורחים ניתן להכניס עד כ-24 בני אדם. באסון שאירע אתמול, שהו בכדור הפורח ככל הנראה 16 בני אדם, וכולם נהרגו. דוברת מחלקת התעופה האזרחית בטקסס, לין לנספורד, הוסיפה כי "אנו נבצע חקירה מלאה באשר לנסיבות התלקחות והתרסקות הכדור".

יצוין כי תאונות שמעורבים בהן כדור פורח נחשבות נדירות מאוד בארצות הברית. על פי נתוני מנהל התעופה האזרחי, משנת 1964 ועד 2013 התרחשו 760 תאונות, במהלכן נהרגו 67 בני אדם. התקנות בארצות הברית מחמירות ועל מנת להטיס כדור אוויר פורח, על הטייס להיות מוסמך והוא זכאי לקבל רישיון טיס רק לאחר 100 שעות ניסיון שצבר. בחודש מאי 2014, שלושה בני אדם נהרגו כאשר במהלך פסטיבל כדורי אוויר פורחים בווירג'יניה, כדור האוויר שלהם פגע בטעות בקו מתח ועלה בלהבות במהלך ניסיון נחיתה.