ארצות הברית ביצעה היום (שני) תקיפות אוויריות על עמדות של ארגון הטרור דאעש בלוב, בעקבות פניית ממשלת לוב לאו"ם, כך מסר הפנטגון. התקיפות התמקדו בעמדות בעיר הנמל סירטה, מעוז דאעש. ראש ממשלת לוב, פאיז א-סראג', אמר בנאום ששודר בטלוויזיה המקומית כי התקיפות הביאו ל"פגיעות קשות בקרב דאעש".



מעצמות המערב הפכו למודאגות יותר ויותר עם ההימצאות הגוברת של ארגון המדינה האסלאמית בלוב. התקיפות האוויריות מהוות התערבות צבאית ראשונה של ארצות הברית, בתיאום עם ממשלת לוב. הפנטגון מסר עוד כי התקיפות אושרו על ידי הנשיא ברק אובמה והן היו בתמיכת הממשלה. דובר הפנטגון, פיטר קוק, הוסיף כי התקיפות פגעו "באופן מדויק במטרות", כולל בטנקים, בתגובה לבקשה שהגיעה כאמור מממשלת לוב בימים האחרונים.



הלחימה במדינה האסלאמית בלוב. צילום: רויטרס
הלחימה במדינה האסלאמית בלוב. צילום: רויטרס



ירידה בהיקף כוחות דאעש בלוב


הממשלה החלה במתקפה נגד לוחמי דאעש בעיר סירטה בחודש מאי ומאז יש ירידה בכוחות דאעש. פקידים מערביים העריכו בעבר כי בלוב יש כ-6,000 חמושי דאעש וכעת המספר נמצא בירידה בשל פעולות הממשל נגד המיליציה. "פעולות אלה ופעולות שנקטנו בעבר יעזרו להעלים את דאעש", אמר דובר הפנטגון.



לוב הפכה למפולגת יותר ויותר מאז נפילת שליטה מועמר קדאפי בשנת 2011, כשמאז ממשלות מתחרות עם מיליציות יריבות המבקשות להשיג טריטוריה והשפעה במדינה. כאוס זה השאיר את לוב פגיעה והביא לנהירה של לוחמי דאעש, רבים מסוריה.



מרחיבים את המתקפות בלוב. צילום: רויטרס
מרחיבים את המתקפות בלוב. צילום: רויטרס